Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Смјернице за подршку процесу враћања наставника у школу

22.06.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

         Teacher Task Force (Радна група за наставнике), УНЕСКО и Међународна организација рада (ILO) развили су Смјернице за подршку образовним властима и институцијама у напорима враћања у школу, посебно гледајући како најбоље подржати наставнике и ненаставно особље у образовању за повратак на школско планирање и процесе реализације наставе.

 

Од почетка кризе COVID-19, наставници су били од виталног значаја за осигуравање наставка учења учењем на даљину, гдје је то изводиво, и осигурање највеће могуће добробити ученицима. По повратку у школу наставници, школски менаџмент и друго особље наставит ће играти кључне улоге у стварању сигурних простора за учење, прилагођавању наставних планова и програма и пружању подршке маргинализираним ученицима.

 

Слиједом позива на акцију наставника који су Теацхер Таск Форце, УНЕСКО и ILO покренули, израђене су Смјернице које представљају низ препорука креаторима политика, истовремено препознајући потребу земаља да утврде своје властите приоритете базиране на нивоу државе, али и у локалном контексту. Ове Смјернице наглашавају како загарантовати да наставници и особље за образовање имају одговарајућу подршку у напорима враћања у школу.

 

Препоруке подразумијевају:

  1. Укључење наставника и њихових организација за повратак у школско планирање;
  2. Гарантовање сигурности ученика и свих наставника у школском окружењу;
  3. Препознавање важности психолошког и социјално-емоционалног благостања учитеља и наставног особља;
  4. Помагање наставницима у прилагођавању на нове услове реализације наставе;
  5. Осигуравање да задовољавајућих радни услова наставника;
  6. Одржавање или повећање финансијских средстава;
  7. Праћење и евалуација рада наставника у процесу повратка у школу.

 

 

Детаљније информације и Смјернице на енглеском језику могу се преузети на страници:https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373479.