Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Одржан вебинар на тему: Значај формативног оцјењивања за напредак ученика

07.10.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Европска тренинг фондација (ЕТФ) организирала је други wебинар из серије "Нове идеје за оцјењивање". Овог пута фокус је био на формативном оцјењивању.

Како је речено из ЕТФ-а, оцјењивање чини срж система образовања и обуке, а са проглашењем пандемије COVID-19, процјена напретка ученика постала је веома изазовна. Формативно оцјењивање треба бити у функцији напретка ученика током образовања, односно у функцији учења.

Јанет Лони, директорица Европског института за образовање и социјалну политику нагласила је да формативно оцјењивање мора бити стандардизовано како би се лакше идентификовао евентуални јаз између очекиваних и постигнутих исхода учења.

Неки од елемената формативног оцјењивања су: окружење и култура која подстиче интеракцију, промишљање и употреба алата за оцјењивање; прилагођавање учења превазилажењу јаза; активно учешће ученика; кориштење различитих приступа и алата како би се оцијенио напредак...

Наставник физике из Грузије представио је симулатор виртуелне стварности за онлајн рад који је учитељима омогућио да прате сваки корак ученика приликом рјешавања задатака и тако увиде да ли је ученик заиста разумио градиво те им помогну да остваре напредак у учењу.

Наставница и ученица из Албаније  говориле су о алатима који су кориштени у периоду док су школе биле затворене. Комуникација наставника и ученика је била свакодневна и континуирана што је допринијело успјешном савладавању задатака и оцјењивању у коначници.

Наставник из Шпаније казао је да је кроз имплементацију Ерасмус+ пројекта у једној стручној школи ученицима омогућено стицање нових вјештина захваљујући кориштењу неколико онлајн алата за колаборацију као што су GitHub, Trello, GitKraken, Slack... Кориштење ових алата помогло је наставницима да оцијене ученике с обзиром на могућности праћења активности ученика. Такођер, позитивна страна је била могућност симулације рада у ИТ компанијама, као и могућност самопроцјене и интеракције ученика.

Из ЕТФ-а је најављено да ће се серија вебинара о оцјењивању наставити, што би у коначници требало резултирати израдом документа о сумативном и формативном оцјењивању.