Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Održan webinar na temu: Važnost formativnog ocjenjivanja za napredak učenika

07.10.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Europska trening fondacija (ETF) organizirala je drugi webinar iz serije "Nove ideje za ocjenjivanje". Ovog puta fokus je bio na formativnom ocjenjivanju.

Kako je rečeno iz ETF-a, ocjenjivanje čini srž sustava obrazovanja i obuke, a sa proglašenjem pandemije COVID-19, procjena napretka učenika postala je veoma izazovna. Formativno ocjenjivanje treba biti u funkciji napretka učenika tijekom obrazovanja, odnosno u funkciji učenja.

Janet Looney, direktorica Europskog instituta za obrazovanje i socijalnu politiku naglasila je da formativno ocjenjivanje mora biti standardizirano kako bi se lakše identificirao eventualni jaz između očekivanih i postignutih ishoda učenja.

Neki od elemenata formativnog ocjenjivanja su: okruženje i kultura koja podstiče interakciju, promišljanje i upotreba alata za ocjenjivanje; prilagođavanje učenja prevazilaženju jaza; aktivno učešće učenika; korištenje različitih pristupa i alata kako bi se ocijenio napredak...

Nastavnik fizike iz Gruzije predstavio je simulator virtualne stvarnosti za online rad koji je učiteljima omogućio da prate svaki korak učenika prilikom rješavanja zadataka i tako uvide da li je učenik zaista razumio gradivo te im pomognu da ostvare napredak u učenju.

Nastavnica i učenica iz Albanije  govorile su o alatima koji su korišteni u periodu dok su škole bile zatvorene. Komunikacija nastavnika i učenika je bila svakodnevna i kontinuirana što je doprinijelo uspješnom savladavanju zadataka i ocjenjivanju u konačnici.

Nastavnik iz Španije kazao je da je kroz implementaciju Erasmus+ projekta u jednoj stručnoj školi učenicima omogućeno sticanje novih vještina zahvaljujući korištenju nekoliko online alata za kolaboraciju kao što su GitHub, Trello, GitKraken, Slack... Korištenje ovih alata pomoglo je nastavnicima da ocijene učenike s obzirom na mogućnosti praćenja aktivnosti učenika. Također, pozitivna strana je bila mogućnost simulacije rada u IT kompanijama, kao i mogućnost samoprocjene i interakcije učenika.

Iz ETF-a je najavljeno da će se serija webinara o ocjenjivanju nastaviti, što bi u konačnici trebalo rezultirati izradom dokumenta o sumativnom i formativnom ocjenjivanju.