СВЕ ВИЈЕСТИ
СЕКТОРИ
КАТЕГОРИЈЕ
01.09.2020
На основу иницијативе Министарства здравља Италије 31. 08. 2020. године одржан је састанак о теми „Образовање у вријеме COVID-19 – изналажење консензуса о организацији сигурног образовања за регију Европе током пандемије COVID-19“. Састанак су водили представници Регионалног уреда за Европу Свјетске здравствене организације, а у истом је учествовало више од 250 учесника.
Циљ састанка је био да се представе прикладне и изводиве мјере за ублажавање ризика од преношења болести у школском окружењу с обзиром на извјесни почетак школске године, како би школе представљале сигурна окружења за учење и боравак дјеце и наставног особља.
Од почетка пандемије COVID-19, школе су затворене у 180 држава, на основу чега се процјењује да је око 1,5 милијарди дјеце и младих било ускраћено за редовно похађање и учешће у наставном процесу.
Италија, Арменија, Њемачка, Израел, Хрватска, Данска и Турска су представиле своја искуства у суочавању са изазовима очувања здравља дјеце и одржавања наставе, као и примјерима праксе којих би се и у наредном периоду требало придржавати.
Наиме, иако је свака од наведених држава на одређени период затварала школе како би се смањила изложеност ризику, а цијенећи чињеницу да са септембром почиње нова школска година, закључак је да у најбољем интересу дјеце и младих, школе и образовне институције отворити, уз изузетно и строго поштивање сљедећег:
- Епидемиолошких мјера које подразумијевају личну хигијену; респираторну хигијену и ношење маски; кориштење дезинфекционих средстава у објекту, али и дезинфицирање објеката;
- Обавезно ношење маски у јавном пријевозу;
- Поштивање физичке дистанце у разредима која варира од 1 до 2 метра;
- Смањење броја ученика у разредима или дијељење у групе; и
- Опћенито придржавање свих јавних мјера сигурности у школама.
Представници УНЕСKО-а и Европске комисије су истакли важност „активног образовања“, које подразумијева боравак у школи, усвајање знања у школском окружењу, јер је закључено да је фаце-то-фаце метод учења и даље, без обзира на све могућности дигиталних технологија, незамјењив.
Говорило се и о неопходности сарадње области образовања и здравства, али и локалних заједница, директора школе, наставног особља, родитеља и дјеце.
Дјеца су дио породице, а породице дио друштва и зато се мора слушати и њихов глас, жеље и потребе. Сарадња је кључна јер једино тако можемо учити једни од других и бити подршка.
Морамо научити живјети са вирусом, али се заштити, поштовати мјере и ризик свести на минимум како би се сви сегменти живота, а образовање је његов саставни дио, одвијали што је могуће нормалније.
Састанак је завршен поруком: „Не можемо отварати друштва без отварања школа прије свега“.
Искуства држава, примјери добре праксе, али и даље препоруке за сигурно дјеловање је могуће детаљније прочитати у Извјештају који је доступан на https://www.iss.it/rapports-covid-19