Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Евалуацијом до побољшања комбинованог и учења на даљину

14.08.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Евалуација учења на даљину и комбинованог учења које се одвијало протеклих мјесеци од виталног је значаја за припрему школа и образовних система за различите сценарије у будућности.

Гледајући дугорочно, евалуација је такође пресудна за усмјеравање начина ефикасног спајања школског и учења на даљину како би сваки полазник могао остварити свој пуни потенцијал.

Учење на даљину и комбинирано учење захтјева од школа и екстерних евалуатора да посвете већу пажњу евалуацији сљедећих елемената:

- једнак приступ алатима за учење,

- учешће ученика и њихов ангажману у задацима током учења на даљину,

- способност ученика да раде и уче онлине или самостално на даљину,

- благостање ученика и наставника,

- руководство и менаџмент школе,

- школска култура сарадње, саморефлексије и иновације,

- праћење и процјена учења на даљину (укључујући онлине).

Ефикасна евалуација ових елемената може бити дио процеса самоевалуације и екстерне евалуације школе с циљем подршке побољшању рада школа и функционирању система.

Повратне информације од ученика, родитеља, наставника и школских лидера могу бити добар начин за прикупљање података и, што је још важније, укључују све заинтересоване у евалуацију и осмишљавање активности за побољшање.

Остале активности, посебно у склопу процеса екстерне евалуације, могу укључивати:

- посјете евалуатора онлине и часовима у учионици,

- вањске савјетнике који омогућавају промишљање о пракси и размјену идеја између школа,

- пружање смјерница школама и наставницима

- праћење и анализа кретања у цјелокупном образовном систему ради информирања о политикама.

Саморефлексија и самовредновање су језгра континуираног усавршавања у школи. Криза изазвана пандемијом COVID-19 је у неколико земаља довела до преласка са евалуације као „контроле“ на евалуацију као подршку школама. Евалуатори могу играти важну улогу у изградњи капацитета и самопоуздања наставника и школских лидера, подстицању саморефлексије и сталног унапређења наставног процеса.

Извор:https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/latest/news/distance-blended-learning-eval.htm