Grb BiH

BOSNIA AND HERZEGOVINA

Vijesti

 

ALL NEWS


SECTORS

CATEGORIES

(Not translated) Evaluacijom do poboljšanja kombiniranog i učenja na daljinu

14/08/2020

Send documents on email

Email sender (*):
Email recipient (*):
Comment:

Evaluacija učenja na daljinu i kombiniranog učenja koje se odvijalo proteklih mjeseci od vitalnog je značaja za pripremu škola i obrazovnih sistema za različite scenarije u budućnosti.

Gledajući dugoročno, evaluacija je također presudna za usmjeravanje načina efikasnog spajanja školskog i učenja na daljinu kako bi svaki polaznik mogao ostvariti svoj puni potencijal.

Učenje na daljinu i kombinirano učenje zahtjeva od škola i eksternih evaluatora da posvete veću pažnju evaluaciji sljedećih elemenata:

- jednak pristup alatima za učenje,

- učešće učenika i njihov angažmanu u zadacima tokom učenja na daljinu,

- sposobnost učenika da rade i uče online ili samostalno na daljinu,

- blagostanje učenika i nastavnika,

- rukovodstvo i menadžment škole,

- školska kultura saradnje, samorefleksije i inovacije,

- praćenje i procjena učenja na daljinu (uključujući online).

Efikasna evaluacija ovih elemenata može biti dio procesa samoevaluacije i eksterne evaluacije škole s ciljem podrške poboljšanju rada škola i funkcioniranju sistema.

Povratne informacije od učenika, roditelja, nastavnika i školskih lidera mogu biti dobar način za prikupljanje podataka i, što je još važnije, uključuju sve zainteresovane u evaluaciju i osmišljavanje aktivnosti za poboljšanje.

Ostale aktivnosti, posebno u sklopu procesa eksterne evaluacije, mogu uključivati:

- posjete evaluatora online i časovima u učionici,

- vanjske savjetnike koji omogućavaju promišljanje o praksi i razmjenu ideja između škola,

- pružanje smjernica školama i nastavnicima

- praćenje i analiza kretanja u cjelokupnom obrazovnom sistemu radi informiranja o politikama.

Samorefleksija i samovrednovanje su jezgra kontinuiranog usavršavanja u školi. Kriza izazvana pandemijom COVID-19 je u nekoliko zemalja dovela do prelaska sa evaluacije kao „kontrole“ na evaluaciju kao podršku školama. Evaluatori mogu igrati važnu ulogu u izgradnji kapaciteta i samopouzdanja nastavnika i školskih lidera, podsticanju samorefleksije i stalnog unapređenja nastavnog procesa.

Izvor: https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/latest/news/distance-blended-learning-eval.htm