SVE VIJESTI
SEKTORI
KATEGORIJE
14.08.2020
Evaluacija učenja na daljinu i kombiniranog učenja koje se odvijalo proteklih mjeseci od vitalnog je značaja za pripremu škola i obrazovnih sistema za različite scenarije u budućnosti.
Gledajući dugoročno, evaluacija je također presudna za usmjeravanje načina efikasnog spajanja školskog i učenja na daljinu kako bi svaki polaznik mogao ostvariti svoj puni potencijal.
Učenje na daljinu i kombinirano učenje zahtjeva od škola i eksternih evaluatora da posvete veću pažnju evaluaciji sljedećih elemenata:
- jednak pristup alatima za učenje,
- učešće učenika i njihov angažmanu u zadacima tokom učenja na daljinu,
- sposobnost učenika da rade i uče online ili samostalno na daljinu,
- blagostanje učenika i nastavnika,
- rukovodstvo i menadžment škole,
- školska kultura saradnje, samorefleksije i inovacije,
- praćenje i procjena učenja na daljinu (uključujući online).
Efikasna evaluacija ovih elemenata može biti dio procesa samoevaluacije i eksterne evaluacije škole s ciljem podrške poboljšanju rada škola i funkcioniranju sistema.
Povratne informacije od učenika, roditelja, nastavnika i školskih lidera mogu biti dobar način za prikupljanje podataka i, što je još važnije, uključuju sve zainteresovane u evaluaciju i osmišljavanje aktivnosti za poboljšanje.
Ostale aktivnosti, posebno u sklopu procesa eksterne evaluacije, mogu uključivati:
- posjete evaluatora online i časovima u učionici,
- vanjske savjetnike koji omogućavaju promišljanje o praksi i razmjenu ideja između škola,
- pružanje smjernica školama i nastavnicima
- praćenje i analiza kretanja u cjelokupnom obrazovnom sistemu radi informiranja o politikama.
Samorefleksija i samovrednovanje su jezgra kontinuiranog usavršavanja u školi. Kriza izazvana pandemijom COVID-19 je u nekoliko zemalja dovela do prelaska sa evaluacije kao „kontrole“ na evaluaciju kao podršku školama. Evaluatori mogu igrati važnu ulogu u izgradnji kapaciteta i samopouzdanja nastavnika i školskih lidera, podsticanju samorefleksije i stalnog unapređenja nastavnog procesa.
Izvor: https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/latest/news/distance-blended-learning-eval.htm