Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Министар цивилних послова БиХ Адил Османовић током 70. засједања Генералне скупштине УН-а учествовао на догађају на високом нивоу: Право на образовање у ванредним ситуацијама

30.09.2015

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:


Босна и Херцеговина, заједно са Катаром, Костариком, Краљевином Норвешком, Никарагвом и Португалом, као и другим кључним актерима, иницирала је одржавање догађаја на високом нивоу током 70. засједања Генералне скупштине Уједињених нација, у контексту Самита УН-а, с темом „Право на образовање у ванредним ситуацијама“.

            Министар цивилних послова БиХ Адил Османовић нагласио је важност одржавања оваквог догађаја у вријеме када се све више младих људи суочава са престанком образовања и губитком права на образовање у оквиру различитих кризних ситуација, те нагласио да су у времену ратних страхота и разарања у Босни и Херцеговини образовање и здравство били једини функционалан сегмент.

            „Као неко ко представља Босну и Херцеговину, земљу која је прошла кроз ратне страхоте, тврдим да право на образовање мора бити укључено у међународни хуманитарни одговор на оружане сукобе и друге кризне ситуације у свијету и то и за вријеме трајања сукоба или кризе, али и послије! С тим у вези апелујем да се и избјеглицама и мигрантима који су данас принуђени да напусте своје домове и државе пружи иста шанса какву су добиле избјеглице из Босне и Херцеговине у великом броју европских и прекоокеанских држава“, рекао је министар Османовић.

            Министар је истакао да је у Босни и Херцеговини учињена грешка у виду неадекватне пажње посвећене образовању након завршетка рата, заједно са правом на повратак у предратне домове и поврат имовине. Оштро је осудио сваку политизацију образовања, имајући у виду да је квалитетно и инклузивно образовање, у најширем смислу те ријечи, најбоља гаранција будућности сваког појединца, али и сваке државе и друштва.

            На састанку у Њујорку усвојен је Развојни програм након 2015. године, у којем је  наглашено право на образовање у ванредним ситуацијама, те разматрани конкретни приједлози о томе како подржати право на образовање у ванредним ситуацијама, укључујући хуманитарни и развојни приступ.