Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Сигурније и боље школе

04.09.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Пандемија коронавируса изазвала је незапамћени прекид образовања широм свијета – око 1,6 милијарди ученика мјесецима избива из својих учионица. Ова ситуација је додатно продубила неједнакости и погоршала већ присутну кризу учења јер је милионима дјеце, младих и одраслих онемогућен једнак приступ образовном процесу и могућностима за наставак учења.

Двије ствари су сигурне. Прво, главни приоритет је заштита живота и добробити дјеце, младих, наставника, школског особља и породица ученика. Друго, крај пандемије се још увијек не назире те, стога, трајно затварање школа није прихватљиво рјешење. Приликом одлучивања о поновном отварању школа, потребно је веома пажљиво одвагати здравствене ризике и ризике од даљњих губитака и заостајања у учењу. Поновно отварање школа уз поштовање неопходних мјера сигурности, стога, представља сложен приоритет. Не постоји универзалан приступ рјешавању овог питања, али постоји све обимнији корпус глобалних смјерница које се лако могу прилагодити контексту Босне и Херцеговине, уз истовремено обезбјеђивање крајњег циља – сигурност за све, увијек и изнад свега.

УН је израдио глобални Оквир за поновно отварање школа који се фокусира на сигурне мјере за одржавање здравља и добробити ученика и наставника, уз истовремено осигуравање континуитета наставе и учења за све, укључујући и оне који су најрањивији.  Овај Оквир треба додатно подупријети ефикасним планирањем политика и одрживим финансијским улагањима у образовање.

На основу овог Оквира препоручује се образовним властима у БиХ да обезбиједе једнак приступ квалитетном учењу за најрањивије, између осталог кроз улагање у дигиталну повезаност за све. Ово је такође прилика за развој иновативних рјешења усмјерених на смањење неједнакости кроз улагање у асистивне технологије за дјецу с потешкоћама у развоју. Потребно је  реконцептуализирати процес учења тако да сви ученици стекну вјештине које су им потребне за успјех у животу и раду. Посебан нагласак треба ставити на дигитализацију образовних система и интеграцију модалитета учења на даљину и учења путем интернета, као предуслов за флексибилан и дјелотворан одговор на будуће прекиде и поремећаје образовног процеса. И на крају, позване су власти да обезбиједе и повећају буџете за образовање и усмјеравају средства на најрањивије категорије.

Извор: https://www.unicef.org/bih/pri%C4%8De/djeca-i-mladi-trebaju-sigurnije-i-bolje-%C5%A1kole

           https://www.unicef.org/bih/izvještaji/okvir-za-ponovno-otvaranje-škola