Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Sigurnije i bolje škole

04.09.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Pandemija coronavirusa izazvala je nezapamćeni prekid obrazovanja širom svijeta – oko 1,6 milijardi učenika mjesecima izbiva iz svojih učionica. Ova situacija je dodatno produbila nejednakosti i pogoršala već prisutnu krizu učenja jer je miliunima djece, mladih i odraslih onemogućen jednak pristup obrazovnom procesu i mogućnostima za nastavak učenja.

Dvije stvari su sigurne. Prvo, glavni prioritet je zaštita života i dobrobiti djece, mladih, nastavnika, školskog osoblja i porodica učenika. Drugo, kraj pandemije se još uvijek ne nazire te, stoga, trajno zatvaranje škola nije prihvatljivo rješenje. Prilikom odlučivanja o ponovnom otvaranju škola, potrebno je veoma pažljivo odvagati zdravstvene rizike i rizike od daljnjih gubitaka i zaostajanja u učenju. Ponovno otvaranje škola uz poštovanje neophodnih mjera sigurnosti, stoga, predstavlja složen prioritet. Ne postoji univerzalan pristup rješavanju ovog pitanja, ali postoji sve obimniji korpus globalnih smjernica koje se lako mogu prilagoditi kontekstu Bosne i Hercegovine, uz istovremeno obezbjeđivanje krajnjeg cilja – sigurnost za sve, uvijek i iznad svega.

UN je izradio globalni Okvir za ponovno otvaranje škola koji se fokusira na sigurne mjere za održavanje zdravlja i dobrobiti učenika i nastavnika, uz istovremeno osiguravanje kontinuiteta nastave i učenja za sve, uključujući i one koji su najranjiviji.  Ovaj Okvir treba dodatno poduprijeti efikasnim planiranjem politika i održivim financijskim ulaganjima u naobrazbu.

Na osnovu ovog Okvira preporučuje se obrazovnim vlastima u BiH da obezbijede jednak pristup kvalitetnom učenju za najranjivije, između ostalog kroz ulaganje u digitalnu povezanost za sve. Ovo je također prilika za razvoj inovativnih rješenja usmjerenih na smanjenje nejednakosti kroz ulaganje u asistivne tehnologije za djecu s poteškoćama u razvoju. Potrebno je  rekonceptualizirati proces učenja tako da svi učenici steknu vještine koje su im potrebne za uspjeh u životu i radu. Poseban naglasak treba staviti na digitalizaciju obrazovnih sistema i integraciju modaliteta učenja na daljinu i učenja putem interneta, kao preduslov za fleksibilan i djelotvoran odgovor na buduće prekide i poremećaje obrazovnog procesa. I na kraju, pozvane su vlasti da obezbijede i povećaju proračune za obrazovanje i usmjeravaju sredstva na najranjivije kategorije.

Izvor: https://www.unicef.org/bih/pri%C4%8De/djeca-i-mladi-trebaju-sigurnije-i-bolje-%C5%A1kole

           https://www.unicef.org/bih/izvještaji/okvir-za-ponovno-otvaranje-škola