Grb BiH

BOSNIA AND HERZEGOVINA

Vijesti

 

ALL NEWS


SECTORS

CATEGORIES

(Not translated) Sastanka eksperata za obrazovne politike Vijeća Evrope o temama: Odgovor obrazovanja na COVID-19 i očuvanje kulturnog naslijeđa u okviru kompetencija za demokratku kulturu Vijeća Evrope

10/11/2020

Send documents on email

Email sender (*):
Email recipient (*):
Comment:

Dan nakon sastanka ministara obrazovanja država članica Vijeća Evrope, u okviru predsjedanja Grčke Komitetom ministara Vijeća Evrope, održan je i sastanak eksperata za obrazovne politike, a teme oba sastanka su bile iste: Odgovor obrazovanja na COVID-19 i očuvanje kulturnog naslijeđa.  Na početku sastanka sudionicima su se obratili predstavnici grčkog Ministarstva obrazovanja, Vijeća Evrope i Europskog suda za ljudska prava. S obzirom da je sastanak bio na ekspernoj razini, teme su dodatno elaborirane u kontekstu Okvira kompetencija za demokratku kulturu VE.

 

Prijepodnevne plenarne sesije bile su posvećene predstavljanju primjera dobre prakse, odnosno kvalitetnih odgovora obrazovanja na pandemiju uzrokovanu virusom COVID-19. Najviše je bilo govora o nužnosti osiguranja kvalitetnog obrazovanja za sve, sa fokusom na ranjive skupine (ruralna područja, siramašni, djeca sa posebnim potrebama, Romi itd.), koje su za vrijeme prvog vala pandemije bile još više isključene i stavljene u neravnopravni položaj, te bi trebalo posvetiti posebnu pažnju na motivaciju takve djece i mladih i prilagoditi im pedagoški pristup. Preporuka je da se svakako nastoji osigurati fizičko pohađanje školskih i predškolskih ustanova za djecu do 14/15 godina (do kraja osnovne škole) jer su istraživanja pokazala da su oni u prvom valu pandemije, odnosno drugom polugodištu protekle školske godine, najviše izgubili u smislu stjecanja novih znanja i vještina, ključnih kompetencija i socijalizacije.

 

 

Popodnevne plenarne sesije sesije bile su posvećene očuvanju kulturnog naslijeđa, o čemu se govorilo u kontekstu Okvira kompetencija za demokratku kulturu VE, što uključuje i ključne kompetencije definirane Europskim referentnim okvirom ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje, ali ih se dodatno elaborira u smislu građansko-demokratskog aktivizma i socijalne uključenosti. Kao najvažnije kompetencije istaknute su građanska, kulturno-umjetnička, ekološka, timski rad, kritičko razmišljanje i slično. Stručnjaci iz različitih oblasti smatraju da odgoj i obrazovanje o održivom razvoju od ranog djetinjstva (već od vrtićke dobi), kao i kroskurikularni pristup dalju najbolji rezultat kada je u pitanju svijest djece i mladih o nužnosti i važnosti očuvanja kulturnog naslijeđa, te je o tome predstavljeno nekoliko primjera dobre prakse.

 

Na ovom sastanku najavljena je i skora konferencija u organizaciji Vijeća Evrope koja bi trebala biti posvećena digitalnom građanstvu (digital citizenship) jer je pandemija u potpunosti ogolila postojanje velikih nejednakosti ne samo među državama članicama nego i unutar pojedinih dražava članica VE kad je u pitanju digitalizacija obrazovnog procesa, ali i drugih elemenata koji su važni za  sudjelovanje u sve više digitaliziranom svijetu, problem poznat od ranije kao digital divide ili digitalna podjela/ nejednakost.