Grb BiH

BOSNIA AND HERZEGOVINA

Vijesti

 

ALL NEWS


SECTORS

CATEGORIES

(Not translated) Primjer iz prakse: Praktično učenje na daljinu tokom pandemije COVID-19

15/04/2020

Send documents on email

Email sender (*):
Email recipient (*):
Comment:

Evropska trening fondacija (ETF) dostavila je putem maila primjer učenja na daljinu u školi za stručno obrazovanje i obuku Gilde Opleidingen u Nizozemskoj tokom trajanja pandemije COVID-19. Škola Gilde Opleidingen podijelila je svoja iskustva organiziranja praktične nastave za oko 9000 učenika tokom zatvaranja škola. U nastavku vam donosimo njihovo promišljanje i uvide.

Škola za stručno obrazovanje i obuku: Gilde Opleidingen, Roermond, Nizozemska www.gildeopleidingen.nl

Kontakt osoba: Pauline van den Bosch p.vdbosch@rocgilde.nl

Pozadina:

Gilde Opleidingen je jedna od najvećih škola za stručno obrazovanje i obuku na jugu Nizozemske i broji oko 9.000 učenika i više od 1.000 uposlenih. Pružamo stručno usavršavanje za mlade i odrasle u skoro svim privrednim granama (tehnička, ekonomska, logistika, obrana, zdravstvo, socijalna skrb, ugostiteljstvo, wellness, pekarstvo, uslužne djelatnosti, IKT i dr.).

Učenje temeljeno na radu u Nizozemskoj

Učenje temeljeno na radu u Nizozemskoj jedno je od najvažnijih elemenata stjecanja kvalifikacija. Dva su načina na koji se kvalifikacija može steći: na temelju rada, gdje učenici imaju ugovore sa kompanijom u kojoj rade četiri dana u tjednu, a jedan dan imaju nastavu u školi. Drugi način je učenje u školi gdje je, također, učenje temeljeno na radu glavni dio nastavnog plana i programa. Oba načina vode stjecanju istih kvalifikacija. Učenici koji se odluče za učenje u školi obično nastave daljnje obrazovanje, dok učenici koji izaberu opciju učenja temeljenog na radu ostaju raditi u kompaniji. Praktična obuka u priznatim (certificiranim) kompanijama u Nizozemskoj je obvezujuć. To znači da te kompanije ispunjavaju određene standarde kvalitete i osposobljene su da prime učenike za specifičnu kvalifikaciju ili njen dio. O ovome odlučuje SBB – institut za tržište rada i stručno obrazovanje i obuku.

Praktična obuka tokom pandemije COVID-19

Gore spomenuti uslovi čine situaciju tokom pandemije veoma složenom i izazovnom. Ipak, prednost je u tome što škole u Nizozemskoj imaju visok stupanj autonomije i slobodne su same izraditi nastavni plan i program na razini škole dok god je on u suglasju sa kvalifikacijskim standardima.

U ovo doba godine skoro svi učenici imaju isplaniranu praktičnu obuku ili je već obavljaju. Praktična obuka uglavnom traje između 10 i 20 sedmica. To znači da je izostanak ovog dijela krucijalan za njihov daljnji put.

Ustanove za stručno obrazovanje i obuku slijede smjernice ministarstva obrazovanja i nacionalne zdravstvene organizacije i u skladu s njima nastoje da organiziraju obavljanje praktične obuke što je bolje moguće.

 

 

Događa se sljedeće:

  • Učenici koji obavljaju ili planiraju obaviti praktičnu obuku u zdravstvu i više su nego dobrodošli. Dakle, ovdje nema problema. Oni nastavljaju sa svojim programom obuke.
  • Nacionalne smjernice kažu da se stažiranje može nastaviti dok god je u suglasju sa smjernicama i dok god su obje strane (učenik i kompanija) suglasne. U nekim slučajevima je situacija takva i nema problema.
  • Učenici koji nisu mogli nastaviti stažiranje bili su primorani da ga privremeno prekinu. Nekima smo uspjeli naći drugu kompaniju, ali je to rijetkost. U praksi to znači da za većinu učenika stažiranje prestaje.

Neke kompanije učenicima daju praktične zadatke koje rade kod kuće ili, u nekim slučajevima, u školi. Na primjer, kada učenicima trebaju određena oprema ili strojevi, moraju zatražiti dozvolu da zadatak završe u prostorijama škole. Moguće je da škola učeniku da zadatak koji će obaviti kod kuće. Ovo zahtijeva dosta prilagođavanja.

Primjeri praktične obuke kod kuće:

  • Instruktori snimaju video naputke osnovu videa naučiti kako zamijesiti tijesto i ispeći kolač. Instruktor je online kako bi pružio potporu, a učenici i sami snimaju proces izrade i konačni rezultat
  • Učenici koji se školuju za frizera dobiju vještački model na kojem vježbaju kod kuće. Oni, također, instrukcije dobivaju putem videosnimaka.
  • Učenici u građevinskom sektoru dobivaju da urade zadaću kod kuće. Često, uz pomoć instruktora najprije moraju napraviti plan i izraditi prototip. Svi učenici imaju svoje kutije s alatom, ali u slučaju da im je potrebna specijalna mašinerija, može se zakazati sastanak u prostorijama škole. Poštujući odredbe da u jednoj prostoriji ne bude previše ljudi, učenici zadaću mogu završiti u školi. Ovdje posebnu prednost imaju učenici koji ove godine trebaju maturirati.
  • Za učenike u sektorima u kojima nije moguće uraditi zadaću kod kuće ili gdje se praktična obuka tiče kontakta s kupcima bit će osigurana druga vrsta obuke. Trenutno im je na raspolaganju teoretska obuka koja je planirana za sljedeću školsku godinu. Ovo se može primijeniti samo sa učenicima koji nisu maturanti.
  • Postoji mogućnost da učenici volontiraju u sektorima gdje je trenutno neophodna radna snaga. U tom slučaju, njihov angažman će biti evidentiran.
  • Postoji mogućnost da se učenici fokusiraju na programe izvrsnosti u višem stručnom obrazovanju i obuci. Ovo se odnosi na one učenike koji planiraju nastaviti daljnje školovanje u stručnom obrazovanju.

 

S obzirom na specifičnost trenutne situacije, nacionalne smjernice predviđaju da se učenici mogu ocijeniti na osnovu kvalitete rada, a ne na osnovu obaveznih sati praktičnog rada (ovo više nije moguće). To znači da ocjenjivanje praktičnog dijela obuke ne zavisi više od radne prakse nego i od rezultata postignutih ranije tokom godine i prethodnih praksi (usporedivo sa praksom priznavanja prethodnog učenja).