Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

„Поновно осмишљавање STEM образовања: компаративне перспективе и нови приступи у Југоисточној Европи“

19.04.2023

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Регионални уред за науку и културу организовао је интерактивни вебинарна тему „Поновно осмишљавање STEM образовања: компаративне перспективе и нови приступи у Југоисточној Европи“,  чији је циљ био подијелити прве кључне налазе и анализе постојећих STEM политика и стратегија у 14 земаља регије Југоисточне Европе као и истражити даље смјернице.

Вебинар је пружио прилику за размјену научених лекција, искустава и добрих пракси у унапређење STEM образовања, као и нове политички трендови у развоју STEM политике у сљедећим критичним подручјима:

1. Да ли стратешки планови земље усмјеравају STEM политике и стратегије?

2. Које су тренутне политичке полуге за подстицање дјевојака и студентица у STEM предмете?

3. STEM, СТЕАМ и СТРЕАМ као нови политички тренд у регији?

4. Како истраживање утемељено на доказима може подстицати приступ, једнакост и квалитет STEM образовања, користећи доступне податке, знање и доказе?

Посебан осврт је био на учешћу жена у STEM образовању. Истаживања су показала да је знатно мања укљученост него мушкараца.

Ипак, студије су показале и неке добре примјере из Југоисточне Европе: На Малти жене чине 26% ICT стручњака у радној снази, у Грчкој 21% и Румунији 26%, што премашује просјек ЕУ.

С 28%, Бугарска ужива највећи релативни удио жена техничких стручњака у радној снази у цијелој Европи. Србија, земља која је покренула иницијативу “ Girls in ICT Day” у Уједињеним нацијама 2010. године, дугогодишњи је лидер у глобалној политичкој акцији за смањење родног дигиталног јаза. Малта и Хрватска тренурно имају своје стратегије и акционе планове који се односи на STEM образовање. У Бугарској, Грчкој и Румунији STEM је препознат у општим образовним стратегијама. Кипар је STEM препознао као приоритет кроз финансирање у образовању, а Словенија је у процесу израде STEM стратегије образовања.

Препоручене акције су:

-Укључити у наставне планове ИЦТ од раног дјетињстава

-Промовисати програме дигиталних вјештина усмјерене према наставницама

-Промовисати боље и више портретисање дјевојака и жена у медијима свих врста-укључених у STEM

-Изградња капацитета наставника у гендер трансформативном STEM образовању

Регионални уред ће наставнити пратити активности у овом подручју, а сљедећи вебинар је планиран у другој половини ове године.