Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Одржан вебинар „Добробит ученика и учење за одрживост“

29.09.2023

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Представница Министарства цивилних послова Босне и Херцеговине учествовала је на вебинару Радне групе о зеленом образовању - DG EAC, посвећеном разумијевању и рјешавању еколошке анксиозности код ученика, а који је одржан 26.9.2023. године. На наведеном вебинару представљен је извјештај под називом „Добробит ученика и учење за одрживост“.

Климатске промјене створиле су невољу и тјескобу, посебно међу дјецом. Еко-анксиозност се може схватити као сложени емоционални и психолошки одговор на бриге за околиш, посебно оне повезане с климатским промјенама. Иако не постоји потпуно договорена дефиниција о томе што заправо обухвата, сам појам је посљедњих година постао популаран, одражавајући све већу свијест о питањима околине и потенцијалном утицају на ментално здравље. Људи свих доби могу искусити еко-анксиозност, међутим примијећено је да су глобално млади људи несразмјерно погођени климатском тјескобом

Извјештај „Добробит ученика и учење за одрживост“ објављен је за истраживачку мрежу Комисије NESET – Мрежа стручњака који раде на социјалној димензији образовања и обуке.

Благостање (WB) и учење за одрживост (LfS) два су концепта и подручја од интереса за даљње дјеловање који добивају све већу пажњу креатора политика, научника, наставника и многих других, због њихове важности у развоју друштава погодних за будућност.

У представљеном документу, LfS се користи као кровни појам за образовање везан за одрживост, а користи се наизмјенично с образовањем за одрживи развој (ЕСД) и образовањем за одрживост (EfS).

Појам се односи на све нивое образовања, од раног дјетињства до цјеложивотног учења; међутим, у овом извјештају фокус је стављен на формално образовање – посебно основно и средње образовање.

Извјештај је доступан на веб страници: https://nesetweb.eu/en/resources/library/8095/