СВЕ ВИЈЕСТИ
СЕКТОРИ
КАТЕГОРИЈЕ
08.06.2020
Шта ако је тренутна пандемија COVID-19 послужила као прилика да се преиспита како планирање хитног образовања може укључивати дјецу с инвалидитетом? Није ли ова глобална криза јединствена прилика за преиспитивање потребе за доступним и инклузивним образовањем? Ево неколико начина на које можемо унаприједити образовање након COVID -19 како би заиста постало инклузивно.
Процијењено је неколико изазова с којима се дјеца с инвалидитетом сусрећу током ове пандемије:
Прво, образовање се првенствено врши на даљину.
Друго, учење на даљину често нема значајке приступачности.
Треће, ограничени приступ интернету отежава учење још више.
Четврто, недостаје додатна подршка и брига.
Пост COVID-19 представља прилику да образовање постане заиста инклузивно
Јасно је да глобална криза COVID-19 представља јединствену прилику за преиспитивање потребе за доступним и инклузивним образовањем.
Неки од начина на који можемо помакнути ову агенду укључују:
- Пружањем подршке образовним системима како би се осигурала доступност учења на даљину, наставници се обучавају и подржавају учење на даљину дјеце с инвалидитетом и осигуравањем да се пружају и његоватељи,
- Обезбјеђивање правих механизама за прехрану, ментално здравље и психосоцијалну подршку дјеци с инвалидитетом и њиховим породицама,
- Преусмјеравање и усмјеравање ресурса према инклузивнијим здравственим, социјалним и образовним услугама,
- Подршка прикупљању раздвојених података о инвалидитету ради реагирања у хитним случајевима и / или праћења ради прилагођавања интервенција, што доводи до побољшане подршке дјеци са инвалидитетом у њиховом окружењу за учење.
Бројне организације суочавају се с неким од ових изазова, укључујући УНИЦЕФ који нуди алате за дјецу с инвалидитетом и етничке и језичне мањине. Свјетска банка је такође изнијела нека рјешења за рјешавање неједнакости у образовању за вријеме и након COVID-19.
Иницијатива за инклузивно образовање (IEI) мобилизира стручњаке за процјену насталих потреба, пракси и рјешења за дјецу с потешкоћама тако што ће организовати округли сто стручњака и покренути истраживање како би разумјели имају ли ученици с инвалидитетом и њихове породице имају подршку која им је потребна за наставак учења док су школе затворене. У истраживању ће се наћи препоруке за дјеловање политика и практична рјешења за реаговање у хитним случајевима у наредном документу о образовању дјеце с инвалидитетом током COVID-19.
Извор: https://www.globalpartnership.org/blog/inclusive-response-covid-19-education-children-disabilities