Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Међународни дан образовања-24.јануар

24.01.2022

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Међународни дан образовања обиљежава се 24. јануара и његова сврха је усмјеравање пажње владама и народима на доступност образовања као средства за излазак из сиромаштва.

Према истраживањима, данас 258 милиона дјеце и младих још увијек не похађа школу; 617 милиона дјеце и адолесцената не зна читати и радити основну математику; мање од 40% дјевојчица у субсахарској Африци заврши нижу средњу школу, а око четири милиона дјеце и младих избјеглица не иде у школу.

УНЕСКО ће Међународни дан образовање ове године обиљежити на тему „Промјена курса, трансформација образовања“.

Овогодишњи Међународни дан образовања биће платформа за приказивање најважнијих трансформација које је потребно његовати како би се остварило основно право на образовање и изградила одрживија, инклузивнија и мирнија будућност. То ће покренути дебату о томе како ојачати образовање као јавни подухват и заједничко добро, како усмјерити дигиталну трансформацију, подржати наставнике, заштитити планету и откључати потенцијал у свакој особи да допринесе заједничком благостању и нашем заједничком дому.

Министарство цивилних послова Босне и Херцеговине, поводомМеђународног дана образовања,  упућује честитку свим грађанима, посебно просвјетним радницима, ученицима и студентима, школским и академским менаџментима, министарствима образовања, педагошким заводима, невладином образовном сектору, те свим учесницима у образовно-одгојном процесу.

Криза изазвана пандемијом КОВИД-19 представља прилику за преиспитивање претпандемијских образовних пракси. Власти би требало да искористе поуке и искуства стечена током пандемије за даље реформе образовног сектора, примјену иновација и развој мјешовитих приступа учењу. Такође је важно да образовне институције искористе овај замах како би, на корист све дјеце у Босни и Херцеговини, ојачале отпорност образовног сектора на потенцијалне будуће поремећаје у образовању, чији узроци не морају нужно бити ограничени само на пандемију КОВИД-19.