Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Međunarodni dan obrazovanja-24. siječanj

24.01.2022

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Međunarodni dan obrazovanja obilježava se 24. siječnja i njegova svrha je usmjeravanje pozornosti vladama i narodima na dostupnost obrazovanja kao sredstva za izlazak iz siromaštva.

Prema istraživanjima, danas 258 milijuna djece i mladih još uvijek ne pohađa školu; 617 milijona djece i adolescenata ne zna čitati i raditi osnovnu matematiku; manje od 40% djevojčica u subsaharskoj Africi završi nižu srednju školu, a oko četiri milijuna djece i mladih izbjeglica ne ide u školu.

UNESCO će Međunarodni dan obrazovanje ove godine obilježiti na temu „Promjena kursa, transformacija obrazovanja“.

Ovogodišnji Međunarodni dan obrazovanja bit će platforma za prikazivanje najvažnijih transformacija koje je potrebno njegovati kako bi se ostvarilo osnovno pravo na obrazovanje i izgradila održivija, inkluzivnija i mirnija budućnost. To će pokrenuti debatu o tome kako ojačati obrazovanje kao javni poduhvat i zajedničko dobro, kako usmjeriti digitalnu transformaciju, podržati nastavnike, zaštititi planetu i otključati potencijal u svakoj osobi da doprinese zajedničkom blagostanju i našem zajedničkom domu.

Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, povodom Međunarodnog dana obrazovanja,  upućuje čestitku svim građanima, posebice prosvjetnim djelatnicima, učenicima i studentima, školskim i akademskim menadžmentima, ministarstvima obrazovanja, pedagoškim zavodima, nevladinom obrazovnom sektoru, te svim sudionicima u obrazovno-odgojnom procesu.

Kriza izazvana pandemijom COVID-19 predstavlja priliku za preispitivanje pretpandemijskih obrazovnih praksi. Vlasti bi trebalo da iskoriste pouke i iskustva stečena tијеkom pandemije za daljnje reforme obrazovnog sektora, primjenu inovacija i razvoj mješovitih pristupa učenju. Također je važno da obrazovne institucije iskoriste ovaj zamah kako bi, na korist sve djece u Bosni i Hercegovini, ojačale otpornost obrazovnog sektora na potencijalne buduće poremećaje u obrazovanju, čiji uzroci ne moraju nužno biti ograničeni samo na pandemiju COVID-19.