СВЕ ВИЈЕСТИ
СЕКТОРИ
КАТЕГОРИЈЕ
28.06.2018
На дводневном радном састанку радне групе за Eurydice мрежу за БиХ одржаном у Требињу, 7 и 8. јуна, представљени су захтјеви Eurydice мреже за припрему извјештаја о дигиталном образовању и предшколском образовању и васпитању.
Програм рада Eurydice 2018/19 предвиђа израду тематског извјештаја о дигиталном образовању у школама у Европи. Извјештај о дигиталном образовању обухвата двије различите, али комплементарне перспективе: развој дигиталне компетенције ученика/ученика и наставника и педагошко коришћење дигиталних технологија за подршку и побољшање учења и наставе.
Дигитална компетенција била је међу кључним компетенцијама за цјеложивотно учење још од од прве препоруке у 2006. години. Она укључује информатичку и писмену информацију, комуникацију и сарадњу, стварање дигиталних садржаја (укључујући програмирање), сигурност (укључујући дигитално благостање и компетенције везане за сајбер сигурност) и рјешавање проблема.
Извјештај ће бити компаративна анализа специфичних и ограничених области дигиталног образовања у школама у Европи, а заснован на квалитативним показатељима за школску 2018/19. годину.
Друга тема се односила на кључне податке о предшколском образовању и васпитању, што у ствари представља ревизију ранијег извјештаја о овој области.
На радном састанку, чланови мреже, представници државних, ентитетских и кантоналних институција активно су учестовали у припремним активностима на изради ових извјештаја. Даљи рад ће бити координиран путем електронске поште и кроз комуникацију са експертима.
БиХ је члан ове мреже од 2014.године. Мрежу чине 42 националне јединица са сједиштем у 38 земаља које учествују у ЕУ програму Erazmus+ (земље чланице Европске уније, Албанија, Босна и Херцеговина, Исланд, Лихтенштајн, Црна Гора, Македонија, Норвешка, Турска и Србија).