Од свог оснивања, Међународна скијашка федерација (ФИС) је чврсто увјерена да су сњежни спортови за све. Како би унаприједили ову идеју, ФИС и Специјала олимпијада удружили су се како би објавили „Special Olympics 10“.
- Идеја за 10 корака је да их сватко може савладати и знати основе за интеракцију с особом с интелектуалним потешкоћама тијеком скијања или сноwбоардинг, рекао је директор развоја ФИС-а Димитрије Лазаровски.
Ради се о сљедећих 10 корака:
- Будите стрпљиви – особама с интелектуалним тешкоћама потребно је више времена. Будите стрпљиви и останите мирни.
- Користите јасну комуникацију – Користите једноставан, сажет и досљедан језик и избјегавајте
кориштење сложених аналогија или метафора.
- Слушајте – Комуникација функционира у оба смјера. Осим разговора, слушајте и особу с интелектуалним тешкоћама. Добит ћете пуно информација.
- Одаберите одговарајући нагиб – Сигурност је императив. Када скијате или бордате с особом с интелектуалним тешкоћама, одаберите падину и жичару који одговарају њиховој разини.
- Направите измјне само ако је потребно – Планирајте наставу или дан на снијегу имајући на уму потребе особе с интелектуалним тешкоћама. Измјене би требале бити направљене само када ће то помоћи особи да боље учи.
- Изградите однос – Одвојите вријеме да упознате особу с интелектуалним тешкоћама. Идентифицирајте што им се свиђа, не свиђа и што их занима у сњежним спортовима.
- Поштујте појединца – Особа с интелектуалним тешкоћама је особа. Стога се према њима понашајте онако како бисте жељели да се према вама понашају.
- Испуните њихове циљеве, а не своје – Радите с особом како бисте идентифицирали њезине циљеве, а затим радите према тим циљевима.
- Поштујте њихову аутономију – Интелектуални инвалидитет не значи да немају мишљења или ваљан допринос. Потакните и поздравите њихов допринос.
- Будите креативни – Постоји много начина за подучавање исте технике. Немојте се бојати користити ове различите методе с особом с интелектуалним тешкоћама.
Више на: https://world-snow-day.com/Info/News