СВЕ ВИЈЕСТИ
СЕКТОРИ
КАТЕГОРИЈЕ
25.05.2020
У тренутку када је 87% свјетске студентске популације погођено затварањем школа због пандемије узроковане коронавирусом „COVID-19“, УНЕСКО покреће глобалну образовну коалицију како би подржао земље у ширењу њихових најбољих пракси учења на даљину. Преко 1,5 милијарди ученика у 165 земаља погођено је затварањем школа усљед посљедица узрокованих пандемијом „COVID-19“.
"Никада прије нисмо били свједоци поремећајима образовања у таквим размјерима", рекла је генерална директорица УНЕСКО-а Аудреy Азоулаy. „Партнерство је једини пут напријед. Ова коалиција позив је на координирано и иновативно дјеловање ради откључавања рјешења која неће подржавати не само ученике и наставнике већ сада, већ и поступак опоравка, с начелним нагласком на укључивање и праведност. "
Због затварања школа у којима се јавила зараза коронавирусом, владе примјењују рјешења за учење на даљину и суочавају се са сложеношћу пружања образовања на даљину, од испоруке садржаја и подршке учитељима до пружања смјерница породицама и рјешавања проблема повезивања. Правичност је најважнија брига јер затварања неразмјерно повређују рањиве и угрожене ученике који се ослањају на школе за низ социјалних услуга, укључујући здравство и прехрану.
"Морамо убрзати начине на које дијелимо искуство и помоћи најугроженијима, неовисно о томе имају ли приступ интернету или не", рекла је Ангелина Џоли, специјална изасланица УН-а за избјеглице, која је у стварању коалиције сарађивала с УНЕСКО-ом.
Замјеница генералног секретара УН-а Амина Мохамед изразила је потпуну посвећеност УН-а коалицији, упозоривши да "за милионе дјеце и младих који живе у неповољнијем положају, затварање школа може значити губитак виталне сигурносне мреже - прехране, заштите и емоционалне подршке." Додала је: "Ово није вријеме за продубљивање неједнакости. Вријеме је за улагање у снагу образовања за трансформацију. Док крећемо у десетљеће дјеловања Агенде за одрживи развој 2030., наша одговорност као глобалне заједнице је да апсолутно нико не заостане. "
Вишестрани партнери, укључујући Међународну организацију рада, Високу комисију УН-а за избјеглице, Дјечији фонд Уједињених нација (УНИЦЕФ), Свјетску здравствену организацију, Свјетску банку, Свјетски програм хране и Међународну унију за телекомуникације, као и Глобално партнерство за образовање, образовање не може чекати, OIF (Organizacija internationale de la Francophonie), Организација за економску сарадњу и развој и Азијска развојна банка придружили су се „Коалицији“, истичући потребу за брзом и координираном подршком земљама како би се ублажили штетни учинци затварања школа, посебно за оне у неповољнијем положају. „Коалицији“ се прикључио и приватни сектор, укључујући Microsoft, GSMA, Weidong, Google, Facebook, Zoom, KPMG и Coursera, придоносећи ресурсе и своје стручност у подручју технологије, посебно на повезивања и јачања капацитета. Предузећа која користе податке о ученицима и образовним установама обавезале су се придржавати етичких стандарда.
Филантропске и непрофитне организације, укључујући Академију Кхан, Дубаи Карес, Профутуро и Улицу Сезам, такође су дио „Коалиције“, мобилизирајући своје ресурсе и услуге за подршку школама, наставницима, родитељима и ученицима у ово вријеме огромног поремећаја образовања. Позивају се и медији да се придруже „Коалицији“, као што је то учинио и BBC World Service као дио своје обавезе пружања подршке младим људима усљед затварања широм свијета. ББЦ ће производити емисије које укључују савјете, приче и медијски едукативне материјале како би помогао изолираним младима да схвате како коронавирус може утицати на њих.
Својим нагласком на једнакости и равноправности полова, „Глобална коалиција за образовање“ одговорит ће специфичним потребама земаља, како је предвиђено на састанцима министара образовања који је сазвао УНЕСКО. Настојаће ускладити потребе с бесплатним и сигурним рјешењима, спајајући партнере у рјешавању проблема с повезивањем и садржајем. Омогућиће дигиталне алате и рјешења за управљање учењем за учитавање националних дигитализираних образовних ресурса те ојачати ресурсе за учење на даљину и ојачати техничку стручност користећи комбинацију технологије и приступа заједнице, овисно о локалном контексту. У свим ће се интервенцијама посебна позорност посветити осигурању сигурности података и заштити приватности ученика и наставника.
„Коналиција“ има за циљ посебно:
- Да помогне земљама у мобилизацији ресурса и проведби иновативних и контекстуално прикладних рјешења за даљинско пружање образовања, користећи hi-tech, low-tech i no-tech приступ
- Да тражи равноправна рјешења и универзални приступ
- Да осигура усклађене одговоре и избјегава преклапање напора
- Да олакша повратак ученика у школу када се поново отворе услови како би се избјегло повећање стопе напуштања школе
"Радимо заједно како бисмо пронашли начин да дјеца свугдје у свијету могу наставити с образовањем, с посебном пажњом према најугроженијим те угроженим заједницама", рекао је Тедрос Адханом Гхебреyесус, генерални директор Свјетске здравствене организације, у видео поруци обиљежавање покретања „Коалиције“, заједно с генералним директором УНЕСКО-а и другим особама.
Контакт за медије: Clare O'Hagan, UNESCO-ova Press služba, c.o-hagan@unesco.org ili +33 01456 81729
Напомена: УНЕСКО