Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Реализација и утицај online наставе

30.04.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Online настава одржава се према раније утврђеном распореду и наставном плану и програму за све активности, што значи да засад није изгубљено вријеме у динамици наставе, без обзира да ли се ради о ученицима основних и средњих скола или о студентима универзитета, барем када је у питању Кантон Сарајево што је потврђено и од надлежне институције за провођење online наставе Министарство за образовање науку и младе Кантона Сарајево (све активности на страници www.mon.ks.gov.ba). Може се рећи да је једна од  предности online учења што може постићи већу ефикасност у усвајању знања и вјештина код ученика.

Такође  употребом модерних технологија и интернета много више особа може да учествује у једној online учионици. Полазницима се може понудити знатно више материјала, развијати ефикасније и квалитетније дискусије, те постоји могућност другачије структуре него у школи, уз ограничено временско трајање часа. Затим, користећи интернет, ученици проналазе различите изворе информација, аутоматски их преузимају у току часа и користе, размјена искустава, мишљења и информација с друговима из учионице, побољшање вјештине писања јер је то доминантни начин разговора путем Интернета и развој креативности, као и кориштење online библиотеке која пружа могућност проналаска књига и читања истих.

Интернет има заиста велике могућности побољшања квалитете живота, но врло је важно бити упознат с информацијама које омогућавају његово кориштење на начин који дјецу не излаже опасностима, па чак и за вријеме одржавања online наставе. У одређеним облицима online учења они се тако сами морају мотивисати, индивидуално процјењивати потребу за учењем, што може довести до упитних резултата и објективно слабог напретка у процесу учења. Зато је за сваког родитеља важно заштити дјецу и научити их разликовати стварност од виртуалног. Неопходно је да родитељи контролишу њихов рад на интернету, а приликом израде задаћа и учења да буду само подршка. На тај начин захтјеви и одгојна улога постају комплекснији стављају све веће изазове пред родитеље у пружању подршке и осјећаја сигурности својој дјеци.