Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Представљена “Међународна процјене науке и образовања на основу доказа (ISEE)”

24.03.2022

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

УНЕСКО-в Махатма Гандхи институт образовања за мир и одрживи развој представио је 22.03.2022. године Међународну процјену науке и образовања на основу доказа (ISEE). Догађај је организиран у сједишту УНЕСКО-а у Паризу, а представник Министарства цивилних послова Босне и Херцеговине пратио је догађај путем live-streaм-а.  

У изради Међународне процјене назване “Поновно осмишљавање образовања” учествовало је 300 стручњака из 45 земаља. Они су током 2,5 године прикупљали научне доказе с циљем да образовним системима пруже релевантне информације и препоруке за побољшање образовања у формалном и неформалном окружењу.

Процјена се бави кључним питањима какво образовање је потребно за послове будућности, да ли образовање служи својој сврси, јесмо ли способни да се носимо са изазовима данашњице и да ли је образовање допринијело побољшању друштва?

Стефаниа Гианини, помоћница директора УНЕСКО-а за образовање, позвала је земље чланице УН-а да се укључе у дијалог о трансформацији образовања те најавила самит који ће бити одржан у септембру о овој теми.

Из УНЕСКО-овог института Махатма Гандхи нагласили су да владе, креатори политика и доносиоци одлука морају препознати да је персонализирано образовање темељно људско право сваког појединца. ISEE указује на образовање које користи когнитивно-емоционални приступ учењу, а за креирање образовних политика у будућности се треба водити науком и доказима.

Стручњаци који су учествовали у прикупљању доказа нагласили су да је образовању неопходан хуманистички приступ с фокусом на појединца како би исти могао остварити свој пуни потенцијал.

„Сви уче другачије и зато је персонализовани приступ кључан да људско биће оствари свој пуни потенцијал. Морамо приоритет ставити на односе и на околиш, а не на економију. Ово морају постати стубови образовања“, казала је неуронаучница Нандини Хатерје Сингх.

Наглашено је да „један систем одговара свима“ не функционира, те да је довео до великих неједанкости, а свијету је неопходно одрживо, отпорно, праведно и правично образовање.

ISEE предлаже 11 препорука за креаторе политика, а које укључују доношење образовних политика које се фокусирају на потенцијал појединца и његова индивидуална ученичка постигнућа.  Залаже зе реорганизацију наставних планова и програма и оцјењивања на основу когнитивно-емоционалних постигнућа. Неке од препорука су реорганизација финансирања образовања и истраживања, затим укључивање родитеља у све фазе образовног процеса, јачање партнерстава између школа и локалних заједница. Закључено је да су резултати ове процјене револуционарни те да је сада на државама да креирају нове образовне системе, јер постојећи не могу одговорити изазовима данашњице.