Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Predstavljena “Međunarodna procjene nauke i obrazovanja na osnovu dokaza (ISEE)”

24.03.2022

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

UNESCO-v Mahatma Gandhi institut obrazovanja za mir i održivi razvoj predstavio je 22.03.2022. godine Međunarodnu procjenu nauke i obrazovanja na osnovu dokaza (ISEE). Događaj je organiziran u sjedištu UNESCO-a u Parizu, a predstavnik Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine pratio je događaj putem live-streama.  

U izradi Međunarodne procjene nazvane “Ponovno osmišljavanje obrazovanja” učestvovalo je 300 stručnjaka iz 45 zemalja. Oni su tokom 2,5 godine prikupljali naučne dokaze s ciljem da obrazovnim sistemima pruže relevantne informacije i preporuke za poboljšanje obrazovanja u formalnom i neformalnom okruženju.

Procjena se bavi ključnim pitanjima kakvo obrazovanje je potrebno za poslove budućnosti, da li obrazovanje služi svojoj svrsi, jesmo li sposobni da se nosimo sa izazovima današnjice i da li je obrazovanje doprinijelo poboljšanju društva?

Stefania Giannini, pomoćnica direktora UNESCO-a za obrazovanje, pozvala je zemlje članice UN-a da se uključe u dijalog o transformaciji obrazovanja te najavila samit koji će biti održan u septembru o ovoj temi.

Iz UNESCO-ovog instituta Mahatma Gandhi naglasili su da vlade, kreatori politika i donosioci odluka moraju prepoznati da je personalizirano obrazovanje temeljno ljudsko pravo svakog pojedinca. ISEE ukazuje na obrazovanje koje koristi kognitivno-emocionalni pristup učenju, a za kreiranje obrazovnih politika u budućnosti se treba voditi naukom i dokazima.

Stručnjaci koji su učestvovali u prikupljanju dokaza naglasili su da je obrazovanju neophodan humanistički pristup s fokusom na pojedinca kako bi isti mogao ostvariti svoj puni potencijal.

„Svi uče drugačije i zato je personalizovani pristup ključan da ljudsko biće ostvari svoj puni potencijal. Moramo prioritet staviti na odnose i na okoliš, a ne na ekonomiju. Ovo moraju postati stubovi obrazovanja“, kazala je neuronaučnica Nandini Chatterjee Singh.

Naglašeno je da „jedan sistem odgovara svima“ ne funkcionira, te da je doveo do velikih nejedankosti, a svijetu je neophodno održivo, otporno, pravedno i pravično obrazovanje.

ISEE predlaže 11 preporuka za kreatore politika, a koje uključuju donošenje obrazovnih politika koje se fokusiraju na potencijal pojedinca i njegova individualna učenička postignuća.  Zalaže ze reorganizaciju nastavnih planova i programa i ocjenjivanja na osnovu kognitivno-emocionalnih postignuća. Neke od preporuka su reorganizacija finansiranja obrazovanja i istraživanja, zatim uključivanje roditelja u sve faze obrazovnog procesa, jačanje partnerstava između škola i lokalnih zajednica. Zaključeno je da su rezultati ove procjene revolucionarni te da je sada na državama da kreiraju nove obrazovne sisteme, jer postojeći ne mogu odgovoriti izazovima današnjice.