Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

„Ponovno osmišljavanje STEM obrazovanja: komparativne perspektive i novi pristupi u Jugoistočnoj Evropi“

19.04.2023

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Regionalni ured za nauku i kulturu organizovao je interaktivni webinarna temu „Ponovno osmišljavanje STEM obrazovanja: komparativne perspektive i novi pristupi u Jugoistočnoj Evropi“,  čiji je cilj bio podijeliti prve ključne nalaze i analize postojećih STEM politika i strategija u 14 zemalja regije Jugoistočne Evrope kao i istražiti dalje smjernice.

Webinar je pružio priliku za razmjenu naučenih lekcija, iskustava i dobrih praksi u unapređenje STEM obrazovanja, kao i nove politički trendovi u razvoju STEM politike u sljedećim kritičnim područjima:

1. Da li strateški planovi zemlje usmjeravaju STEM politike i strategije?

2. Koje su trenutne političke poluge za podsticanje djevojaka i studentica u STEM predmete?

3. STEM, STEAM i STREAM kao novi politički trend u regiji?

4. Kako istraživanje utemeljeno na dokazima može podsticati pristup, jednakost i kvalitet STEM obrazovanja, koristeći dostupne podatke, znanje i dokaze?

Poseban osvrt je bio na učešću žena u STEM obrazovanju. Istaživanja su pokazala da je znatno manja uključenost nego muškaraca.

Ipak, studije su pokazale i neke dobre primjere iz Jugoistočne Evrope: Na Malti žene čine 26% ICT stručnjaka u radnoj snazi, u Grčkoj 21% i Rumuniji 26%, što premašuje prosjek EU.

S 28%, Bugarska uživa najveći relativni udio žena tehničkih stručnjaka u radnoj snazi u cijeloj Evropi. Srbija, zemlja koja je pokrenula inicijativu “Girls in ICT Day” u Ujedinjenim nacijama 2010. godine, dugogodišnji je lider u globalnoj političkoj akciji za smanjenje rodnog digitalnog jaza. Malta i Hrvatska trenurno imaju svoje strategije i akcione planove koji se odnosi na STEM obrazovanje. U Bugarskoj, Grčkoj i Rumuniji STEM je prepoznat u opštim obrazovnim strategijama. Kipar je STEM prepoznao kao prioritet kroz finansiranje u obrazovanju, a Slovenija je u procesu izrade STEM strategije obrazovanja.

Preporučene akcije su:

-Uključiti u nastavne planove ICT od ranog djetinjstava

-Promovisati programe digitalnih vještina usmjerene prema nastavnicama

-Promovisati bolje i više portretisanje djevojaka i žena u medijima svih vrsta-uključenih u STEM

-Izgradnja kapaciteta nastavnika u gender transformativnom STEM obrazovanju

Regionalni ured će nastavniti pratiti aktivnosti u ovom području, a sljedeći webinar je planiran u drugoj polovini ove godine.