Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Održana UNESCO konferencija o transformaciji tehničkog stručnog obrazovanja i obuke za uspješnu i pravdenu tranziciju

14.12.2021

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Međunarodna konferencija „Transformacija tehničkog stručnog obrazovanja i obuke za uspješnu i pravdenu tranziciju“ održana je virtuelno 7. i 8. decembra u organizaciji UNESCO-a.

Konferencija je okupila donosioce odluka i druge relevantne aktere iz oblasti stručnog obrazovanja i obuke i tržišta rada iz cijelog svijeta kako bi diskutovali o budućnosti stručnog obrazovanja i obuke kroz prioritete nove UNESCO-ve Strategije za tehničko stručno obrazovanje i obuku (TVET) za period 2022-2029.

Kako je rekao Borhene Chakroun, direktor Jedinice za politike i cjeloživotne sisteme UNESCO-a, cilj Strategije je da se pozabavi novi svjetskim izazovima, te da doprinese ostvarenju ciljeva zemalja članica.

„TVET igra ključnu ulogu u modernim društvima koja se brzo mijenjaju. On ne samo da povezuje obrazovni sa sektorom rada i zapošljavanja, već otključava potencijale mladih ljudi, odraslih, zajednica i društava u cjelini. Ranija UNESCO-va Strategija za TVET istekla je ove godine. Možemo reći da je postigla zadate ciljeve, podržali smo brojne zemlje da unaprijede sisteme tehničkog i stručnog obrazovanja i obuke Međutim, nedovoljno je. Živimo u svijetu nesigurnosti. Razmjere krize uzrokovane pandemijom COVID-19 su nemjerljive. TVET je pogođen jer se oslanja na interakciju sa tržištem rada. Mladi ljudi su pogođeni. U 2021. godini 64 miliona mladih i 144 miliona radnika živi u siromaštvu. Imamo obavezu da izgradimo inkluzivnije ekonomije, tržišta rada i društva“, kazao je Chakroun u uvodnom obraćanju. 

Nova UNESCO-va strategija će težiti da doprinese društvenom i ekonomskom oporavku nakon pandemije i ubrza napredak ka ostvarenju Ciljeva održivog razvoja (SDG).

Definirana su tri strateška prioriteta:

-          Razvoj vještina za pojedince da uče, rade i žive

Nacionalni TVET sistemi treba da ponude jednak pristup razvoju vještina za zapošljavanje, poduzetništvo i ekonomske prilike. Zemlje se trebaju fokusirati na skupine koje su do sada imale ograničen pristup vještinama. Sistemi TVET-a će se morati prilagoditi novim načinima obučavanja, koristeći digitalne tehnologije za personalizirano, prilagodljivo i fleksibilno učenje.

-          Razvoj vještina za ekonomije za tranziciju ka održivom razvoju

Milioni poslova bi u narednih nekoliko godina moglo nestati ili biti automatizovani. Međutim, tehnološki i održivi razvoj otvara mogućnost stvaranja novih radnih mjesta za koja će biti potrebne napredne digitalne i STEM vještine. Zemlje će morati uskladiti svoj program vještina sa ekonomskim tranzicijama i potrebama tržišta rada. Ključnu ulogu imat će privatni sektor nudeći učenje zasnovano na radu, ulaganje u vještine, prepoznavanje, certificiranje i vrednovanje stečenih vještina.

-          Razvoj vještina za inkluzivna i otporna društva

Klimatske promjene i drugi aspekti degradacija životne sredine će sve više predstavljati veliku prijetnju stabilnosti i otpornost društava. TVET i razvoj vještina mogu igrati ulogu u ublažavanju ovih problema. To podrazumijeva participativno upravljanje institucijama i programima, ohrabrivanje mladih ljudi da se uključe u javne poslove putem društvenih mreža i cyber prostora.  

Kako je rečeno, cilj UNESCO-a da do 2029. godine obuči 10 miliona odraslih i najmanje milion učitelja je izuzetno ambiciozan. Kako bi postigao zadate prioritete, djelovanje UNESCO-a će biti usmjereno ka istraživanju i prikupljanju podataka, reviziju postojećih normativnih instrumenata i umrežavanje i stvaranje partnerstava kroz TVET institucije, agencije i grupe.