Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

ODRŽANA KONFERENCIJA (NE) MOĆ ODGOJA I OBRAZOVANJA IZ KRIZE U KRIZU

06.07.2023

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

U organizaciji Odbora za pedagoške nauke Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine 4. 7. 2023. godine, održana je Konferencija na temu (Ne) Moć odgoja i obrazovanja iz krize u krizu, na kojoj je učestovao i predstavnik Sektora za obrazovanje Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine.

Naučni skup je okupio eminentne profesore i naučnike koji se bave odgojno-obrazovnim i psiho-socijalnim radom iz Bosne i Hercegovine, te goste prof. dr. Vesna Bilić, Sveučilištu u Zagrebu, doc.dr. Bruno Ćurko, Sveučilištu u Splitu i prof. dr. Renata Miljević Riđički, Sveučilište u Zagrebu.

Skup su otvorili prof. dr. Mirjana Mavrak i prof. dr. Haris Cerić, koji su ujedno i moderirali na Konferenciji.

Kriza paradigme pedagogijske nauke ili nedostatak naučne perspektive je dilema o kojoj se također govorilo na navedenj konferenciji. Izlaganja o vizuelnoj proizvodnji i potrošnji nasilja, iščezavanje intimnosti kao slike porodične disfukcionalnosti, ne-odgojni i ne-odgojeni pristupi fenomenu odgojivosti čovjeka otvorili su diskusiju o tome da li se prije vještačke inteligencije kreirao iz-vještačeni odgoj.

Prepoznato je da je veliki problem s kojim se suočavaju brojna društva u svijetu erozija vrijednosti koja se uveliko pripisuje nasilju, društvenim problemima, narušenim odnosima u porodici, preokupaciji materijalnim dobrima, destruktivnim stavovima, rušenju autoriteta, nedostatku poštovanja, širenju negativnih informacija na internetu i društvenim medijima itd.

Kriza učiteljskog poziva i sve manja zainteresovanost mladih ljudi za nastavničke studije uzrokovana je nedostatkom podrške, nedostatkom društvenog priznanja, ali i digitalna revolucija koja mijenja temelje formalnog obrazovanja.

Andragoški pogled na odgoj djece za kulturu rizika je otvorio novu diskusiju koja se bavila odgojnim koncepcijama. Odgojitelj se odgaja na vrijednostima poštivanja djeteta, no izostaju lekcije o poštivanju djeteta u sebi i poštivanju sebe kao odrasle osobe. Pedagoški koncept o odraslom odgajatelju kao zaštitniku sretnog djetinjstva postaje vjerovanje bez pokrića. Odustati od mita o svemoćnom brižniku koji dijete može da zaštiti od mučnih životnih epizoda postaje osnovna zadaća roditelja, staratelja i učitelja.

Cilj je podsjećanje na tezu da odgoj i obrazovanje ne može spriječiti životne tragedije, ali ne smije prestati djelovati.