Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

ODRŽAN 5. VIRTUALNI UNESCO FORUM O TRANSFORMATIVNOM OBRAZOVANJU ZA ODRŽIVI RAZVOJ, GLOBALNO GRAĐANSTVO, ZDRAVLJE I DOBROBIT

23.12.2021

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

5. UNESCO Forum o transformativnom obrazovanju za održivi razvoj, globalno građanstvo, zdravlje i dobrobit virtuelni je događaj koji je održan od 29. novembra do 1. decembra

 2021. u Seulu, Republika Koreja.

Forum je pozvao na promjenu u obrazovnim sistemima u cilju osposobljavanja svakog učenika sa znanjem, vještinama, vrijednostima i kompetencijama kako bi vodili brigu jedni o drugima i planeti i kako bi poduzimali akcije za budućnst.

 

UNESCO i APCEIU (Azijsko-pacifički centar za obrazovanje za međunarodno razumijevanje) okupio je stručnjake za obrazovanje za održivi razvoj, obrazovanje za globalno građanstvo i obrazovanje za zdravlje i dobrobit kako bi razgovarali o dobrim praksama, napretku, praćenju i integriranju transformativnog obrazovanja prema cilju održivog razvoja 4.7. https://sdgs.un.org/goals/goal4

UNESCO već 75 godina radi na izgradnji pravednijeg, inkluzivnijeg, održivog, zdravog svijeta kroz obrazovanje. Ali jasno je – ono što smo naučili nije nas pripremilo za izazove s kojima se danas suočavamo. Zato nam je potrebno obrazovanje koje je transformativno, koje transformira ljude koji mogu preoblikovati društva i graditi bolju budućnost.

Zašto trebamo transformirati obrazovanje?

Naš se svijet suočava s izazovima bez presedana; da spomenemo samo neke: klimatskim promjenama, nasilnim ideologijama i mržnjama, masovnim gubitkom biološke raznolikosti, novim sukobima i rizicima globalnih pandemija.

Obrazovne sisteme potrebno je preorijentisati kako bi učenike opremili znanjem, vrijednostima i sposobnostima da djeluju za boljitak svih ljudi i planeta, kao odgovornih građana globalne zajednice.

Šta je "transformativno obrazovanje"?

Transformativno obrazovanje uključuje podučavanje i učenje usmjereno na motiviranje i osnaživanje sretnih i zdravih učenika da donose informirane odluke i akcije na individualnom nivou, ali i na nivou zajednice, te na globalnom nivou.

Učenici se moraju uključiti u svijet i pronaći koherentnost između svijeta koji doživljavaju u školi i svijeta koji svi želimo izgraditi izvan škole.

Da bismo izgradili ovaj svijet, moramo naučiti čitati i pisati, ali također moramo naučiti saradnju, empatiju, rješavanje složenih problema, povezanost s drugim ljudskim bićima i prirodom.

Obrazovanje može biti “transformativno” samo kada se učenici osjećaju cijenjeni, priznati, sigurni i uključeni u zajednicu učenja kao punopravni i aktivni članovi. Ovo počinje prevencijom i rješavanjem školskog nasilja i vršnjačkog nasilja, rodno uslovljenog nasilja, kao i zdravstvene i rodne diskriminacije prema učenicima i odgajateljima.

Od učitelja se očekuje da transformiraju svoje podučavanje, npr. osiguravajući da kurikulum, pedagogija, materijali za učenje, škole ili okruženja za učenje budu smisleni u prirodnom, političkom, ekonomskom i kulturnom kontekstu.

Da bi obrazovanje bilo kvalitetno, mora biti transformativno.

Zbog toga je podcilj 4.7 cilja održivog razvoja, koji nam želi pomoći u transformaciji svijeta, sastavni dio Cilja 4 Održivog razvoja i svih ostalih ciljeva održivog razvoja.

Što UNESCO radi na transformativnom obrazovanju?

UNESCO je pozvao na novi društveni ugovor o obrazovanju https://en.unesco.org/news/what-you-need-know-about-unescos-futures-education-report koji je sastavni dio značajnog izvještaja o budućnosti obrazovanja ://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000379707.

Novi društveni ugovor o obrazovanju mora nas ujediniti oko kolektivnih nastojanja i pružiti znanje i inovacije potrebne za oblikovanje održive i mirne budućnosti za sve utemeljene u socijalnoj, ekonomskoj i ekološkoj pravdi. Mora, kao što to čini ovaj izvještaj, zagovarati ulogu učitelja. UNESCO-ovi programi o Obrazovanju za održivi razvoj (ESD) https://en.unesco.org/themes/education-sustainable-development, Obrazovanje o globalnom građanstvu (GCED) https://en.unesco.org/themes/gced i Obrazovanje za zdravlje i dobrobit https://en.unesco.org/themes/education-health-and-well-being su centralni za postizanje ove vizije i osiguravanje transformacije obrazovanja za svakog učenika u svakoj zemlji.

Zajedno nastoje postići transformaciju obrazovnih sistema tako da učenici svih dobnih grupa budu podržani da se brinu jedni za druge i planet, kako bi stvorili mirnija, pravednija i održivija društva.

Na završnoj plenarnoj sesiji Alexander Leicht, šef Odjela za obrazovanje za održivi razvoj, ponudio je sažetak preporuka na osnovu diskusija na Forumu:

• Razviti politike koje podržavaju integraciju transformativnog obrazovanja u cijelom obrazovnom sektoru;

• Potrebno je da Obrazovanje za održivi razvoj, Obrazovanje za globalno građanstvo, zdravlje i dobrobit budu sastavni dio nastavnog plana i programa;

• Poboljšati pristupe cijele škole i proširiti ih na pristupe cijele zajednice;

• Ulagati u nastavnike na svim nivoima;

• Neka učenici, učitelji i drugi ključni akteri zajedno stvaraju pedagogije, materijale i mehanizme praćenja;

• Razviti i proširiti mehanizme praćenja jednostavnih za korištenje koji pomažu zemljama da procijene svoj napredak, postavljajući jasan cilj.

 

Na UNESCO i APCEIU Youtube kanalima su dostupni video zapisi pomenutih sesija.