Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Nabrazba tijekom „COVID-19“

04.09.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Pandemija „COVID-19“ stvorila je najveći poremećaj sistema naobrazbe u povjesti, koji je pogodio gotovo 1,6 milijardi učenika u više od 190 država i na svim kontinentima. Zatvaranje škola i drugih prostora za učenje uticalo je na 94% svih škola te svjetske studentske populacije, a taj procenat se kretao i do 99% u zemljama sa niskim i srednjim dohotkom.

Kriza pogoršava postojeće razlike u naobrazbi smanjujući mogućnosti za mnoge, a naročito je imala uticaj na djecu, mlade, i odrasle koji žive u siromašnom ili ruralnom području, djevojčice, izbjeglice, osobe s invaliditetom i prisilno raseljena lica, da nastave svoje učenje.

Gubitci u učenju također prijete da se prošire izvan ove generacije i da izbrišu  decenije napretka, naročito u podršci djevojčicama i pristupu u naobrazbi i zadržavanju obrazovanja mladih žena. Oko 23,8 milijuna djece i mladih (od predškolskog uzrasta do srednje škole) može se naći van sustava naobrazbe ili čak neće imati pristup školi do naredne školske godine.

Zatvaranja obrazovnih institucije ometa pružanje osnovnih usluga djeci i zajednicama, uključujući pristup hrani, te utječe na sposobnost mnogih roditelja da rade i istovremeno se povećavaju rizici od nasilja nad ženama i djevojčicama.

Kako se u državama povećavaju fiskalni pritisci, tako i razvoj pomoći djeci i studentima dolazi pod upitnik. Financiranje obrazovanja bi se također moglo suočiti sa velikim izazovima i problemima, dovodeći u pitanje postignute rezultate prije početka pandemije „COVID-19“ u području naobrazbe. Primjerice, za zemlje s niskim dohotkom i zemlje s nižim i srednjim dohotkom jaz je dostigao vrtoglavih 148 milijardi dolara godišnje i sada bi se mogao povećati do jedne trećine.

S druge strane, ova kriza je stimulirala inovacije u obrazovnom sektoru. Imamo različite inovativne pristupe za podršku kontinuitetu nabrazbe npr. od radija i televizija pa do masovnog korištenja interneta. Sva ova rješenja za on-line učenje razvijena su zahvaljujući brzom odgovoru vlada i partnera širom svijeta koji podržava kontinuitet naobrazbe, uključujući Globalnu koaliciju za obrazovanje pod pokroviteljstvom UNESCO-a.

Ovo je prilika da podsjetimo i na suštinsku ulogu nastavnika kod izvođenja online nastave te na vlade i druge ključne partnere koje pružaju stalnu brigu o nastavnom osoblju. Ove promjene su također potvrdile da su ubrzane promjene u načinu pružanja kvalitetne naobrazbe  moguće i da se moraju odnositi na sve učesnike u obrazovnom procesu. To pogotovo važi za djecu i mlade koji su pogođeni nedostatkom resursa i/ili okruženju koje im onemogućava adekvatan pristup učenju. To također vrijedi i za učiteljsku/nastavničku profesiju i njihovu potrebu za boljom obukom u korištenju novih metoda pružanja naobrazbe. Posljednje, ali ne i najmanje bitno to važi za obrazovnu zajednicu uopće, uključujući i lokalne zajednice od kojih zavisi kontinuitet naobrazbe tijekom krize izazvane pandemijom „Covid-19“.

Kriza u naobrazbi koja je izazvana pandemijom coronavirusa doprinosi da su i dalje prisutni poremećaji u naobrazbi pri čemu se ne vidi kraj. Šta više, većina zemalja još nije objavila datum za otvaranje škola i početak normalnog odvijanja nastave širom svijeta, pri čemu  vlade, sindikati, roditelji i djeca ne znaju kada će nastupiti sljedeća faza. Države su započele planiranje za ponovno otvaranje škola, pri čemu vrijeme otvaranja pojedinih škola zavisi bilo na osnovu nivoa ocjena i/ili davanjem prioriteta časovima ispita, ili kroz lokalne regije s najmanje slučajeva virusa. Međutim, s obzirom na nastavak pandemije „Covid-19“, većina država u kojima je provedeno istraživanje od svibnja do lipnja 2020.godine još nije donijela odluku o tačnom datumu ponovnog otvaranja škola. Sve ove odluke nose sa sobom ogromne socijalne i ekonomske implikacije i imaće trajne efekte na prosvjetne radnike, na djecu i mlade, na roditelje, posebno će njima biti pogođenje djevojčice i  žene  i na kraju kompletno društvo u cjelini.

Ostatak teksta može se pronaći na sljedećoj web stranici:

https://www.un.org/development/desa/dspd/wp-content/uploads/sites/22/2020/08/sg_policy_brief_covid-19_and_education_august_2020.pdf