СВЕ ВИЈЕСТИ
СЕКТОРИ
КАТЕГОРИЈЕ
21.04.2020
Пандемија ЦОВИД-19 и рестриктивне мјере намјењене ограничавању ширења овог потенцијалног смртоносног вируса довеле су до тога да све образовне институције реализују наставу путем интернета с циљем да се процес образовања настави без прекида.
Наставници су хитно користили онлине технологије како би наставили с наставним плановима и програмима без прекида. То је натјерало многе наставнике да усвоје технологије учења које су им институционалне службе намјениле мапирају своје подучавање будући да је онлине.
Још једна техологија која се нашла је та која допушта предавачима да се сами снимају како раде предавања за ученике за флексибилно слушање у властито вријеме. Како се наставници углавном усредоточују на преношење својих знања и мудрости ученицима, виртуално окружење за учење - је мјесто за курсеве темељене на Moodleu - који на одговарајући начин користи за ширење садржаја ученицима за учење, да осигура ученицима приступ предавањима, да комуницира и повремено одговара на потешкоће које ученици доживљавају.
Хоџс, Мур, Локе, Труст и Бонд (2020) скрећу пажњу на овај хитни помак ка поучавању путем онлине медија као “хитног учења на даљину” разликујући исто од “онлине предавања” при чему се прелазак на наставу кориштењем технологија учења схваћа као више нијансиран процес који укључује учење теорије у технологији побољшаног и посредованог учења. Пажљиво, они упозоравају на покушај успоредбе онлине и оффлине течајева. Они наглашавају да је исто бесмислено и неваљано јер различити медији су једноставно средство за пружање информација, прилике различитих медија и начина на који различити ученици уче користећи различите медије треба разумијети, и мноштво укључених варијабли које чине чак и најсмјелију компаративну студију бескорисном. Умјесто тога, Ходгес ет ал. (2020) потичу евалуацију ове хитне чаролије учења на даљину да се усредоточе на контекст, елементе уноса и процесе те остану подаље од евалуације производа (учења).
С обзиром на подучавање и учење у овом времену глобалне кризе, такође морамо препознати дигиталне разлике. Не уживају сви ученици прикладне технологије које би им помогле да несметално наставе у учењу. Не можемо претпоставити да сви ученици живе у кућним увјетима који погодују учењу и њиховом студијском раду - доиста, неки ученици можда живе у тешким и/или насилним ситуацијама. Локални заговорници социјалне правде попут Цармел Борг (2020) и Мариа Броwн у недавном интервјуу иНеwс-а (2020), истичу такве подјеле и социјалне неправде које ова глобална криза доноси. Опћенито, морамо препознати да се не само ученици боре с подучавањем на даљину, већ се и невидљиво суочавају са свим врстама друштвених неправди и подјела. Надаље, не може се занемарити и :
Williamson, B. (2020). New pandemic edtech power networks. Retrieved from https://codeactsineducation.wordpress.com/2020/04/01/new-pandemic-edtech-power-networks/?fbclid=IwAR3ZpTEr8SClkhdMU82jwS6PLuCwYvpXtU3oQjAX1Flm-rdhyAK__JhG46k(link is external)