Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Nastava učenja na daljinu – nova tehnologija

21.04.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Pandemija COVID-19 i restriktivne mjere namjenjene ograničavanju širenja ovog potencijalnog smrtonosnog virusa dovele su do toga da sve obrazovne institucije realizuju nastavu putem interneta s ciljem da se proces obrazovanja nastavi bez prekida.

Nastavnici su hitno koristili online tehnologije kako bi nastavili s nastavnim planovima i programima bez prekida. To je natjeralo mnoge nastavnike da usvoje tehnologije učenja koje su im institucionalne službe namjenile mapiraju svoje podučavanje budući da je online. 

Još jedna tehologija koja se našla je ta koja dopušta predavačima da se sami snimaju kako rade predavanja za učenike za fleksibilno slušanje u vlastito vrijeme. Kako se nastavnici uglavnom usredotočuju na prenošenje svojih znanja i mudrosti učenicima, virtualno okruženje za učenje (VLE)  - je mjesto za tečajeve temeljene na Moodleu - koji na odgovarajući način koristi za širenje sadržaja učenicima za učenje, da osigura učenicima pristup predavanjima, da komunicira i povremeno odgovara na poteškoće koje učenici doživljavaju.

Hodges, Moore, Lockee, Trust i Bond (2020) skreću pažnju na ovaj žurni pomak ka poučavanju putem online medija kao “hitnog učenja na daljinu” razlikujući isto od  “online predavanja” pri čemu se prelazak na nastavu korištenjem tehnologija učenja shvaća kao više nijansiran proces koji uključuje učenje teorije u tehnologiji poboljšanog i posredovanog učenja. Pažljivo, oni upozoravaju na pokušaj usporedbe online i offline tečajeva. Oni naglašavaju da je isto besmisleno i nevaljano jer  različiti mediji su jednostavno sredstvo za pružanje informacija,  prilike različitih medija i načina na koji različiti učenici uče koristeći različite medije treba razumijeti, i mnoštvo uključenih varijabli koje čine čak i najsmjeliju komparativnu studiju beskorisnom. Umjesto toga,  Hodges et al. (2020) potiču evaluaciju ove hitne čarolije učenja na daljinu da se usredotoče na kontekst, elemente unosa i procese te ostanu podalje od evaluacije proizvoda (učenja). 

S obzirom na podučavanje i učenje u ovom vremenu globalne krize, također moramo prepoznati digitalne razlike. Ne uživaju svi učenici prikladne tehnologije koje bi im pomogle da nesmetalno nastave u učenju. Ne možemo pretpostaviti da svi učenici žive u kućnim uvjetima koji pogoduju učenju i njihovom studijskom radu - doista, neki učenici možda žive u teškim i/ili nasilnim situacijama.  Lokalni zagovornici socijalne pravde poput Carmel Borg (2020) i Maria Brown u nedavnom intervjuu iNews-a (2020), ističu takve podjele i socijalne nepravde koje ova globalna kriza donosi. Općenito, moramo prepoznati da se ne samo učenici bore s podučavanjem na daljinu, već se i nevidljivo suočavaju sa svim vrstama društvenih nepravdi i podjela.  Nadalje, ne može se zanemariti i :

  • povezivanje nastavnog osoblja i učenika na različitim lokacijama
  • pristup informacijama i okruženjima koji obično nisu dostupni u svakom kućanstvu ili ustanovi
  • potpora trajnom stručnom usavršavanju nastavnog osoblja na fleksibilan način.

 

Williamson, B. (2020). New pandemic edtech power networks.  Retrieved from https://codeactsineducation.wordpress.com/2020/04/01/new-pandemic-edtech-power-networks/?fbclid=IwAR3ZpTEr8SClkhdMU82jwS6PLuCwYvpXtU3oQjAX1Flm-rdhyAK__JhG46k(link is external)