Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Motivacija učenika tokom učenja na daljinu za vrijeme pandemije COVID-19

30.04.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Angažman i zainteresovanost učenika/studenata na nastavi uveliko ovisi od samih nastavnika/predavača. Iako su mnogi učenici naviknuti na virtualne načine društvenog povezivanja, u vremenu pandemije nastavnik bi im mogao biti jedina kontakt tačka. Poticanje osjećaja pripadnosti i inkluzivne zajednice tokom učenja na daljinu je teško, ali korisno. Postoji više načina na koje nastavnici mogu motivisati učenike da uče (npr.,
kreirajući pozitivne navike kod učenika dok su u izolaciji, definisanjem svrhe svake lekcije, poticanjem učešća, saradnje i kreativnost itd.). Online predavanja imaju određenu strukturu i konzistentnost ali, ipak, nastavnici mogu biti pod velikim stresom. Također i mnogi učenici su u nepovoljnom položaju (npr., jer imaju veće porodične obaveze i određene komplikacije, neki studenti studiraju u različitoj vremenoskoj zoni) te će zbog toga više cijeniti fleksibilnost koju im određeni nastavni sadržaj pruža.  U svakom slučaju bilo šta da nastavnici podučavaju i istražuju,  ukoliko pokažu razumijevanje u suočavanju s trenutnom krizom i njenom važnošću za budućnost, to će biti od velikog interesa za djecu.  

Međunarodno društvo za tehnologiju u obrazovanju - ISTE - (https://www.iste.org/) je dom posvećene zajednice nastavnika koji vjeruju u moć tehnologije koja će transformisati nastavu i učenje, ubrzati inovacije i rješavati teške probleme u obrazovanju.

 

Članovi ISTE-ovih profesionalnih mreža učenja naporno su radili na prepoznavanju ključnih praksi za uspješno, motivirajuće, online učenje. U nastavku predstavljamo nekoliko najboljih ideja nastavnika iz cijelog svijeta, od kojih su mnogi već predavali u situacijama kao što je ova izazvana Corona virusom:  

  1. Važno je osigurati digitalni kapital
  2. Pokazati emocije i komunicirati

Tokom online nastave roditelji, kao i druga braća i sestre,  mogu raditi od kuće, što znači da se nekoliko osoba može takmičiti za jedan ili dva računara. Stoga je potrebno učenicima skrenuti pažnju da sve mrežne aplikacije rade na mobilnim uređajima u slučaju da laptop ili računar nije dostupan.  2.      Vježbati Škole koje redovno imaju dane digitalnog učenja - već su u prednosti. Sandra Chow, direktorica inovacija i digitalnog učenja na Keystone Academy u Pekingu, koja drži online predavanja od kada je Corona virus početkom februara ugasio njenu školu, smatra da predavači neće žaliti što su na to trošili vrijeme: "Ništa od ovog učenja nećemo odbaciti, jer će mnoge vještine naučene tokom internetskog perioda učenja biti podjednako korisne u redovnoj učionici." 3.      Omogućiti jasna očekivanja nastavnicima i roditeljima Važno je od porodica zatražiti da osiguraju da svi učenici - posebno najmlađi - znaju kako se prijaviti u aplikacije i znaju njihove lozinke. Nastavnici trebaju znati kako prisustvovati na online nastavi. Potrebno je pružiti dodatnu tehničku podršku i osigurati da roditelji i učitelji znaju kako zatražiti pomoć. 4.      Uspostaviti dnevni raspored Očekivanja trebaju biti jasna o tome kada se nastavnici i učenici trebaju prijaviti. Cijeli dan pred ekranom previše je za djecu i nastavnike, posebno za porodice koje moraju dijeliti jedan uređaj. Mnoge škole biraju dva termina za prijavu - jutarnju i popodnevnu prijavu - i zatim omogućavaju porodicama fleksibilnost u vezi s tim kako organizovati raspored nastave u kući.  U svom vodiču za online učenje, Rushton Hurley, član ISTE-a i osnivač Next Vista for Learning, dijeli priču emigrantskih učitelja u Wuhanu u Kini, epicentru Corona virusa. On ističe da su nastavnici nakon nekoliko nedjelja, uglavnom zatvorenih u svojim stanovima, počeli pozivati ​​jedni druge i ostavljali otvorene linije, čak i ako nisu razgovarali. Ako zatvaranje traje dugo, nastavnicima nedostaju učenici, kao i komunikacija s drugim nastavnicima. Iako se može činiti zabavnim raditi od kuće, teško je držati se redovnog rasporeda. Neke stvari koje mogu pomoći uključuju: Kreiranje redovnih odmora, planiranje vremena za vežbanje, planiranje rasporeda spavanja, ograničenje ometanja kada je to moguće (na primjer, isključiti obavijesti na društvenim mrežama) postavljanje dnevnih i sedmičnih ciljeva, a nužno je i dati sebi vrijeme za druženje, pa makar i virtualno. 
6. Odabrati prave alate   Na raspolaganju su široke palete tehnoloških alata, mnogo besplatnih. Jason Reagin,  savjetnik i nastavnik u Incheonu, Južna Koreja, sastavio je Vakelet aplikacije koje nude besplatne nadogradnje za vrijeme globalne krize. Sa toliko ponuđenih aplikacija, može biti primamljivo pokušati iskoristiti sve. Umjesto toga, potrebno je ograničiti broj alata, aplikacija i platformi kako učenici i njihovi roditelji ne bi bili preplavljeni. Studentima je možda malo teže da prate zadatke kada nisu licem u lice s predavačima. Na Univerzitetu u Arizoni  koriste fontove različitih boja na ekranu kako bi pomogli studentima da razlikujuvažne ideje. Treba pokušati da online uputstva budu kratka, jednostavna i jasna. Videokonferencije će odvesti  nastavnike i učenike u kuće jednih i drugih, zbog čega je važno uzeti u obzir privatnost. Neki programi omogućavaju korisnicima da zamagle pozadinu.   

https://sydney.edu.au/education-portfolio/ei/teaching@sydney

https://about.readworks.org/

https://www.northwestern.edu/academic-support-learning/academic-strategies/learning-during-covid-19.html

https://www.classcraft.com/coronavirus/