Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Мотивација ученика током учења на даљину за вријеме пандемије COVID-19

30.04.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

 

Ангажман и заинтересованост ученика/студената на настави увелико овиси од самих наставника/предавача. Иако су многи ученици навикнути на виртуалне начине друштвеног повезивања, у времену пандемије наставник би им могао бити једина контакт тачка. Потицање осјећаја припадности и инклузивне заједнице током учења на даљину је тешко, али корисно. Постоји више начина на које наставници могу мотивисати ученике да уче (нпр.,  креирајући позитивне навике код ученика док су у изолацији, дефинисањем сврхе сваке лекције, потицањем учешћа, сарадње и креативност итд.).

 

Online предавања имају одређену структуру и конзистентност али, ипак, наставници могу бити под великим стресом. Такође и многи ученици су у неповољном положају (нпр., јер имају веће породичне обавезе и одређене компликације, неки студенти студирају у различитој временоској зони) те ће због тога више цијенити флексибилност коју им одређени наставни садржај пружа.

 

У сваком случају било шта да наставници подучавају и истражују,  уколико покажу разумијевање у суочавању с тренутном кризом и њеном важношћу за будућност, то ће бити од великог интереса за дјецу.

 

Међународно друштво за технологију у образовању - ISTE - (https://www.iste.org/) је дом посвећене заједнице наставника који вјерују у моћ технологије која ће трансформисати наставу и учење, убрзати иновације и рјешавати тешке проблеме у образовању.

 

Чланови ISTE -ових професионалних мрежа учења напорно су радили на препознавању кључних пракси за успјешно, мотивирајуће, online учење. У наставку представљамо неколико најбољих идеја наставника из цијелог свијета, од којих су многи већ предавали у ситуацијама као што је ова изазвана Цорона вирусом:

 

  1. Важно је осигурати дигитални капитал

Током online наставе родитељи, као и друга браћа и сестре,  могу радити од куће, што значи да се неколико особа може такмичити за један или два рачунара. Стога је потребно ученицима скренути пажњу да све мрежне апликације раде на мобилним уређајима у случају да лаптоп или рачунар није доступан.

 

 

  1. Вјежбати

 

Школе које редовно имају дане дигиталног учења - већ су у предности. Сандра Ков, директорица иновација и дигиталног учења на Кеyстоне Ацадемy у Пекингу, која држи online предавања од када је корона вирус почетком фебруара угасио њену школу, сматра да предавачи неће жалити што су на то трошили вријеме: "Ништа од овог учења нећемо одбацити, јер ће многе вјештине научене током интернетског периода учења бити подједнако корисне у редовној учионици."

 

  1. Омогућити јасна очекивања наставницима и родитељима

 

Важно је од породица затражити да осигурају да сви ученици - посебно најмлађи - знају како се пријавити у апликације и знају њихове лозинке. Наставници требају знати како присуствовати на online настави. Потребно је пружити додатну техничку подршку и осигурати да родитељи и учитељи знају како затражити помоћ.

 

  1. Успоставити дневни распоред

 

Очекивања требају бити јасна о томе када се наставници и ученици требају пријавити. Цијели дан пред екраном превише је за дјецу и наставнике, посебно за породице које морају дијелити један уређај. Многе школе бирају два термина за пријаву - јутарњу и поподневну пријаву - и затим омогућавају породицама флексибилност у вези с тим како организовати распоред наставе у кући.

 

 

  1. Показати емоције и комуницирати

У свом водичу за online учење, Русхтон Хурлеy, члан ISTE -а и оснивач Неxт Виста фор Леарнинг, дијели причу емигрантских учитеља у Вухану у Кини, епицентру Цорона вируса. Он истиче да су наставници након неколико недјеља, углавном затворених у својим становима, почели позивати једни друге и остављали отворене линије, чак и ако нису разговарали. Ако затварање траје дуго, наставницима недостају ученици, као и комуникација с другим наставницима. Иако се може чинити забавним радити од куће, тешко је држати се редовног распореда. Неке ствари које могу помоћи укључују:

Креирање редовних одмора, планирање времена за вежбање, планирање распореда спавања, ограничење ометања када је то могуће (на примјер, искључити обавијести на друштвеним мрежама) постављање дневних и седмичних циљева, а нужно је и дати себи вријеме за дружење, па макар и виртуално.

 

 

6. Одабрати праве алате 

 

На располагању су широке палете технолошких алата, много бесплатних. Јасон Реагин,  савјетник и наставник у Инцхеону, Јужна Кореја, саставио је Вакелет апликације које нуде бесплатне надоградње за вријеме глобалне кризе. Са толико понуђених апликација, може бити примамљиво покушати искористити све. Умјесто тога, потребно је ограничити број алата, апликација и платформи како ученици и њихови родитељи не би били преплављени. Студентима је можда мало теже да прате задатке када нису лицем у лице с предавачима. На Универзитету у Аризони  користе фонтове различитих боја на екрану како би помогли студентима да разликују важне идеје. Треба покушати да online упутства буду кратка, једноставна и јасна. Видеоконференције ц́е одвести  наставнике и ученике у куц́е једних и других, због чега је важно узети у обзир приватност. Неки програми омогуц́авају корисницима да замагле позадину.

   

https://sydney.edu.au/education-portfolio/ei/teaching@sydney

https://about.readworks.org/

https://www.northwestern.edu/academic-support-learning/academic-strategies/learning-during-covid-19.html

https://www.classcraft.com/coronavirus/