Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Министарка Гудељевић учестовала на састанку министара образовања, земаља чланица УНЕСКО-а

29.03.2021

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

У организацији Организације Уједињених народа за образовање, науку и културу (УНЕСКО), данас је одржан online састанак министара образовања, земаља чланица УНЕСКО-а. Тема скупа је била “Годину дана у пандемији КОВИД 19: приоритетни опоравак образовања како би се избјегла генерацијска катастрофа”, На састанку је учествовала и Анкица Гудељевић, министарка цивилних послова Босне и Херцеговине.

Како свијет улази у другу годину живота с пандемијом КОВИД-19, представници УНЕСКО-а организовали су  министарски састанак на којем се разговарало о наученим лекцијама, највећим ризицима с којима се суочава образовање и стратегијама за подршку ученицима.

 “Образовање мора имати план "Б" у случају даље тенденције погоршања епидемиолошке ситуације, али и план отварања школа чим то ситуација дозволи. Ово, свакако, подразумијева већа улагања у ресурсе којим ће се обезбиједити здравствена сигурност наставника, школског особља и ученика”, истакла је министарка Гудељевић, додавши како је јасно да је бреме одговорности за извођење наставе, осим родитеља, и на наставницима и да су наставници хероји образовног сектора у времену када се сви боримо са пандемијом КОВИД-а.

“Вјерујем да ћемо заједничким напорима како на локалном, тако и на глобалном плану успјети благовремено подузети адекватне мјере како би обезбиједили што квалитетније и инклузивније образовање за све, образовање прилагођено “новој реалности”, закључила је министарка Гудељевић.

На састанку је глобална образовна заједница имала прилику размијенити мишљење о наученим лекцијама и најважнијим тренутним изазовима, уз презентацију кључних података.

Састанак је симболично одржан баш на данашњи датум јер је УНЕСКО 29.3.2020. године покренуо „Глобалну коалицију за образовање КОВИД-19“, како би подржао земље у повећању њихових најбољих пракси за учење на даљину и како би се дошло до дјеце и младих који су под ризиком да се не образују  у току пандемије.