СВЕ ВИЈЕСТИ
СЕКТОРИ
КАТЕГОРИЈЕ
01.07.2022
У сједишту УНЕСКО-а у Паризу 29. и 30. јуна 2022.године одржан је Предсамит о трансформацији образовања на високом нивоу на којем је учествовала министарка цивилних послова Босне и Херцеговине Анкица Гудељевић.
Циљ Предсамита је искористити аргументе о трансформацији образовања који настају кроз дебате, а како би се успоставила заједничка визија трансформисаног образовања.
Током свог излагања министарка Гудељевић је нагласила да је веома срећна што може информисати присутне „да је Босна и Херцеговина већ прошла кроз цјелокупан процес консултација у држави, а у којем је учествовало 1400 особа из различитих циљних група. Међу многим приоритетима у образовању, током наведених консултација препознали смо да се треба унаприједити много аспеката, али овом приликом ћу нагласити два аспекта: приступ образовању и нужност брзе трансформације квалитета образовања за идуће десетљеће“.
Министарка је додала како вјерује да су сви присутни на састанку посвећени залагању за највише стандарде у достизању циљева Агенде 2030.
Током Предсамита на којему је учествовало преко осамдесет министара образовања представљени су прелиминарни резултати консултација о трансформацији образовања које су земље појединачно обавиле. Државе су на одвојеним панелима презентовале кључне елементе своје посвећености трансформацији образовања као и резултате консултација које су обављене у неколико циљних група као што су образовни радници, академска заједница, родитељи, невладин сектор и млади. У БиХ су током јуна одржана и три одвојена састанка који су имали за циљ презентацију наведених консултација на којима су презентовани главни приоритети и перспективе у образовних система у Босни и Херцеговини.
Ове консултације су имале за циљ инспирисати друге земље да ураде исто и на тај начин дају допринос активностима које се припремају и које ће се презентовати на Самиту у Њујорку који организује Генерални секретар УН-а.
Наведене активности представљају кључну прекретницу ка глобалном покрету за образовање. Укључивање свих актера у процес трансформације образовања је изнимно значајно како би се постигао успјех и образовање постало доступно свима, оснажено и отворено за дигиталне трансформације и трансформације које се односе на климатске и друге промјене у свијету.