ALL NEWS
SECTORS
CATEGORIES
01/07/2022
U sjedištu UNESCO-a u Parizu 29. i 30. juna 2022.godine održan je Predsamit o transformaciji obrazovanja na visokoj razini na kojem je sudjelovala ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine Ankica Gudeljević.
Cilj Predsamita je iskoristiti argumente o transformaciji obrazovanja koji nastaju kroz debate, a kako bi se uspostavila zajednička vizija transformiranog obrazovanja.
Tijekom svog izlaganja ministrica Gudeljević je naglasila da je veoma sretna što može informirati nazočne „da je Bosna i Hercegovina već prošla kroz cjelokupan proces konzultacija u državi, a u kojemu je sudjelovalo1400 osoba iz različitih ciljnih skupina. Među mnogim prioritetima u obrazovanju, tijekom navedenih konzultacija prepoznali smo da se treba unaprijediti mnogo aspekata, ali ovom prigodom ću naglasiti dva aspekta: pristup obrazovanju i nužnost brze transformacije kvalitete obrazovanja za iduće desetljeće“.
Ministrica je dodala kako vjeruje da su svi nazočni na sastanku posvećeni zalaganju za najviše standarde u dostizanju ciljeva Agende 2030.
Tijekom Pre-Summita na kojemu je sudjelovalo preko osamdeset ministara obrazovanja predstavljeni su preliminarni rezultati konzultacija o transformaciji obrazovanja koje su zemlje pojedinačno obavile. Države su na odvojenim panelima prezentirale ključne elemente svoje posvećenosti transformaciji obrazovanja kao i rezultate konzultacija koje su obavljene u nekoliko ciljnih skupina kao što su obrazovni djelatnici, akademska zajednica, roditelji, nevladin sektor i mladi. U BiH su tijekom lipnja održana i tri odvojena sastanka koji su imali za cilj prezentaciju navedenih konzultacija na kojima su prezentirani glavni prioriteti i perspektive u obrazovnih sustava u Bosni i Hercegovini.
Ove konzultacije su imale za cilj inspirirati druge zemlje da urade isto i na taj način daju doprinos aktivnostima koje se pripremaju i koje će se prezentirati na Samitu u New Yorku koji organizira Generalni Tajnik UN-a.
Navedene aktivnosti predstavljaju ključnu prekretnicu ka globalnom pokretu za obrazovanje. Uključivanje svih aktera u proces transformacije obrazovanja je iznimno značajno kako bi se postigao uspjeh i obrazovanje postalo dostupno svima, osnaženo i otvoreno za digitalne transformacije i transformacije koje se odnose na klimatske i druge promjene u svijetu.