SVE VIJESTI
SEKTORI
KATEGORIJE
01.07.2022
U sjedištu UNESCO-a u Parizu 29. i 30. juna 2022.godine održan je Predsamit o transformaciji obrazovanja na visokom nivou na kojem je učestvovala ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine Ankica Gudeljević.
Cilj Predsamita je iskoristiti argumente o transformaciji obrazovanja koji nastaju kroz debate, a kako bi se uspostavila zajednička vizija transformiranog obrazovanja.
Tokom svog izlaganja ministrica Gudeljević je naglasila da je veoma sretna što može informirati prisutne „da je Bosna i Hercegovina već prošla kroz cjelokupan proces konsultacija u državi, a u kojem je učestvovalo 1400 osoba iz različitih ciljnih grupa. Među mnogim prioritetima u obrazovanju, tokom navedenih konsultacija prepoznali smo da se treba unaprijediti mnogo aspekata, ali ovom prilikom ću naglasiti dva aspekta: pristup obrazovanju i nužnost brze transformacije kvaliteta obrazovanja za iduće desetljeće“.
Ministrica je dodala kako vjeruje da su svi prisutni na sastanku posvećeni zalaganju za najviše standarde u dostizanju ciljeva Agende 2030.
Tokom Predsаmita na kojemu je učestvovalo preko osamdeset ministara obrazovanja predstavljeni su preliminarni rezultati konsultacija o transformaciji obrazovanja koje su zemlje pojedinačno obavile. Države su na odvojenim panelima prezentirale ključne elemente svoje posvećenosti transformaciji obrazovanja kao i rezultate konsultacija koje su obavljene u nekoliko ciljnih grupa kao što su obrazovni radnici, akademska zajednica, roditelji, nevladin sektor i mladi. U BiH su tokom juna održana i tri odvojena sastanka koji su imali za cilj prezentaciju navedenih konsultacija na kojima su prezentirani glavni prioriteti i perspektive u obrazovnih sistema u Bosni i Hercegovini.
Ove konsultacije su imale za cilj inspirirati druge zemlje da urade isto i na taj način daju doprinos aktivnostima koje se pripremaju i koje će se prezentirati na Samitu u New Yorku koji organizira Generalni sekretar UN-a.
Navedene aktivnosti predstavljaju ključnu prekretnicu ka globalnom pokretu za obrazovanje. Uključivanje svih aktera u proces transformacije obrazovanja je iznimno značajno kako bi se postigao uspjeh i obrazovanje postalo dostupno svima, osnaženo i otvoreno za digitalne transformacije i transformacije koje se odnose na klimatske i druge promjene u svijetu.