Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Извршена примопредаја 229 лаптопа за најугроженије ученике у оквиру пројекта “Осмислимо образовање поново!”

26.04.2022

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Министарка цивилних послова БиХ Анкица Гудељевић данас је преузела 229 лаптопа, које су УНИЦЕФ и УНЕСКО у БиХ обезбједили у склопу пројекта “Осмислимо образовање поново! Креирање квалитетнијег образовања за дјецу током и након КОВИД-19 кризе, с фокусом на најугроженије”. Лаптопе су уручили представници Уједињених нација у БиХ, предвођени резидентном координаторкомУједињених нација у БиХ, др Ингрид Мекдоналд, представницом УНИЦЕФ-а, др Ровнак Кан, те шефом канцеларије УНЕСКО-а у Сарајеву, Синишом Шешум, и намијењени су за основне и средње школе, те високошколске институције из Унско-санског кантона, Западнохерцеговачког кантона и Републике Српске.

Према подацима УНИЦЕФ-а и УНЕСКО-а из 2020. године близу 4,700 ученика основних и средњих школа нису имали приступ онлине настави због недостатка ИКТ опреме и интернет конекције.

Министарка Гудељевић захвалила је представницима Уједињених нација, а посебно УНИЦЕФ-у и УНЕСКО-у на континуираној сарадњи и ангажману у обезбјеђивању једнаког приступа образовању за све ученике, а посебно оне најугроженије истакнувши да је: “Видљиво да се у Босни и Херцеговини сусрећемо са великим изазовима, нарочито када су у питању резултати учења, који су и даље нижи него у земљама Европске уније, квалитета образовања коју требамо унаприједити, као и услове у којима се одвија наставни процес, те да су ови изазови су посебно били изражени у вријеме када је пандемија била на врхунцу, као и у многим другим земљама широм свијета. Образовни системи у Босни и Херцеговини морали су брзо реагирати и практично преко ноћи пријећи из директног и традиционалног у алтернативне облике наставе и учења”, додавши да: “Данас када сумирамо резултате пројекта, можемо са сигурношћу рећи да је остварен темељни циљ пројекта: одговорити на изазове узроковане КОВИД-19 пандемијом и губицима у процесу образовања, кроз родно-осјетљиви приступ и коначно, охрабрити ученике и родитеље да не одустају од похађања наставе”.  

Немогућност приступа образовању може довести до значајних губитака у учењу, а дугорочно може продубити образовни и социо-економски јаз. Резидентна координаторица УН-а у БиХ, др Ингрид Мекдоналд истакла је: “Уједињене нације у БиХ су посвећене потпори образовним властима, наставницима, ученицима и родитељима у приступу најновијим иновацијама у образовању и у затварању дигиталног јаза. Наш циљ је да ниједно дијете не остане без приступа образовању у Босни и Херцеговини. Заједно с нашим партнерима сам поносна на то што је Фонд генералног секретара Уједињених нација за опоравак од Ковид-19 пандемије подржао УНИЦЕФ, УНЕСКО, ИЛО и УНВ у напорима да се поставе стабилни основ за трансформацију образовних система са “Осмислимо образовање поново” иницијативом.“

Шеф канцеларије УНЕСКО-а у Сарајеву, Синиша Шешум нагласио је важност дефинисања минималних стандарда за набавку ИКТ опреме: “Документ на чијој изради и усвајању су кроз вишемјесечни консултативни процес радиле све образовне власти у БиХ, значајан је искорак у процесу дигитализације образовања, те омогућава синхронизацију квалитета опреме, а која одговара реалним потребама на свим нивоима образовања. Кроз остварену сарадњу са компанијом Мицрософт, све надлежне образовне институције, имају могућност набавке потребне опреме по повољним условима, чиме се остварују велике уштеде, а самим тиме се отвара могућност за набавку што већег броја опреме за дјецу из најугроженијих породица.“ казао је Шешум.

Набавка ИКТ опреме кроз овај пројекат реализована је у склопу сарадње са компанијом Мицрософт кроз “Схапе тхе Футуре” програм. Ова програм омогућава набавку опреме за образовне сврхе по врло повољним тарифама, уз попусте на цијену софтвера од око 95%.

Др Ронак Кан, Представница УНИЦЕФ-а у БиХ, нагласила је важност приступа сваког дјетета ИКТ-у и мрежама: “Недостатак ИКТ опреме и интернета не ограничава само дјецу и младе да се повежу на мрежама. То их спречава да се такмиче у модерној економији. То их изолује од свијета. А у случају затварања школа, попут оних којег су доживјели због пандемије, то узрокује и лишавање образовања. Отворено речено: недостатак приступа опреми и интернету кошта сљедећу генерацију њихове будућности.”

 

Предметна опрема у наредном периоду биће испоручена образовним властима у Републици Српској, Унско-санском кантону, те Западнохерцеговачком кантону, како би била додијељена на коришћење најугроженијим ученицима у основним и средњим школама, те студентима на високошколским институцијама.