Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

INFORMACIJA O ŠESTOM UNESCO WEBINARU O ODGOVORU OBRAZOVNOG SEKTORA NA COVID 19 O TEMI: NAZAD U ŠKOLE: PRIPREMA I UPRAVLJANJE PONOVNIM OTVARANJEM ŠKOLA

29.04.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Cilj šestog UNESCO webinara o odgovoru obrazovnog sektora na COVID 19 o temi: Nazad u škole: Priprema i upravljanje ponovnim otvaranjem škola je bio da se omogući razmjena informacija i uspostvi dijalog oko efektivnih mjera za pripremu i planiranje za otvaranje škola nakon COVID-19. Također jedan od ciljeva je bio da se izdvoji i nekoliko zajedničkih izazova kako bi se isti prodiskutovali unaprijed, kao i da  se podijele naučene lekcije iz prošlih kriza, koje mogu biti korisne za kreiranje odluka u sadašnjem kontekstu.

 

Ponovno otvaranje škola i dnevni zadaci u Danskoj - Faza 1

Louise Hvas, šef Sekcije, Odjel za predškolsko obrazovanje i brigu Ministartva za djecu i obrazovanje, Danska

 Elsebeth Aller, lider Sekretarijata sektora privatnih škola, Danska – Odjel za osnovno i srednje obrazovanje , Ministartva za djecu i obrazovanje, Danska

 

Priprema i planiranje ponovnog otvaranja škola

Soo Jin Choi, direktor Odjela za međunarodnu saradnju u obrazovanju , Ministarstvo obrazovanja Republike Koreje

Nadoknada izgubljenih časova i nadomještaj nastavnih planova i programa

María Teresa Meléndez Irigoyen, generalni direktor razvoja kurikuluma Ministrarstva za javno obrazovanje Meksiko.

Otvaranje škola u dvije faze. Učenje neće biti izgubljeno.

Naučene lekcije ebola krize - Siera Leone

Mohamed Sillah Sesay, direktor Inspektorata za osiguranje kvaliteta, Ministrarstvo za osnovno i srednje obrazovanje, Sierra Leone

Govornici:

 

Robert Jenkins, šef za obrazovanje i pomoćnik direktora Sekcije za programe u sjedištu UNICEF-a

 

  • Predstavio je Okvir za djelovanje za otvaranje škola koju su napravili UNESCO, Svjetska Banka i UNICEF, na osnovu smjernica Svjetske zdravstvene organizacije i isti može poslužiti državama u daljim koracima. Korištena su iskustva iz perioda ebole.

 

Suzanne Grant Lewis, direktor Instituta za obrazovno planiranje UNESCO-a (IIEP)

 

  • Govorila je o 3 važna faktora:

1)      tajming (kontinuitet učenja za sve, očuvati fizičko i mentalno zdravlje)  

2)      Uslovi/preduslovi (tjelesna zaštita, dostupnost nastavnika, kapaciteti lokalne administracije da implementiraju mjere);

3)      procesi (kako organizovati otvaranje škola- koje su strategije na državnom i lokalnom nivou, ko prvi ide u školu?)

 

 

Govorila je i o potrebi harmonizovanja strateških planova i akcionih planova, jačanju alternativnih metoda učenja, jačanju decentralizovane implementacije idr;

 

UNESCO priprema materijal o ovoj temi koji će biti dostupan iduće sedmice.

 

Louise Hvas, šef Sekcije u Odjelu za rano djetinjstvo i obrazovanje u Ministratvu za djecu i obrazovanje Danske i Elsebeth Aller, lider Sekretarijata sektora privatnih škola, Danska – Odjel za osnovno i srednje obrazovanje , Ministartva za djecu i obrazovanje, Danska govorile su oslijedećem:

 

 

16. marta Danska je zatvorila škole fizički.

15. aprila počinje postepeno otvaranje škola u saradnji sa Ministartvom zdravlja, kao i svim relevantnim akterima kao npr: pedagoškim unijama, studenstkim unijama, državnim službenicima idr. Dijalog je sastavni dio ponovnog otvaranja.

 

Izdate su smjernice za ponovo otvaranje škola, jaslica i obrazovnih institucija.

Ministrarstvo je pribavilo materijale i smjernice, kao i korisne linkove.

 

 

Soo Jin Choi, direktor Odjela za međunarodnu saradnju u obrazovanju , Ministarstvo obrazovanja Republike Koreje

Online škola u Koreji je počela 9. aprila. Sistematična priprema za online školsku godinu, uključujući infrastrukturu, materijale, sredstav, osoblje idr..98.8 posto djece učestvuje u online školi.

 

 

 

Neki od identifikovanih zaključaka:

Planiranje vremena ponovnog otvaranja škola će zavisiti o statusu i evoluciji pandemije i biće određeno u svakom kontekstu na osnovu političkih odluka uz savjete stručnjaka i uspostavljenih sanitarnih mehanizama za nadzor, dakle uz saglasnost zdravstvenih vlasti.

Ključna praktična pitanja o ponovnom otvaranju škola use dovode u vezu sa tajmingom, uslovima i procesima uključujući i spremnost nastavnog osoblja.

Efikasnost političkih odluka i strategija ponovnog otvaranja škola će zavisiti od nivoa pripreme obrazovnog sistema kroz nekoliko faktora:

1.Infrastrukturna spremnost, uključujući zdravstvene i sanitarne mjere, čistoću i dezinfekciju.

2.Spremnost nastavnog osoblja, uključujući spremnost za povratak u škole i za pomoć studentima za povratak školskoj i rutini i rutini u razredu.

3.Pedagoška spremnost, uključujući pedagoške procese za procjenu napretka tokom perioda zatvorenih škola, identifikaciju propusta u učenju i organizaciju dopunskig časova i vrednovanja..

4.Spremnost porodice i društva uključujući svjesnost roditelja/ skrbitelja i studenata za spremnost za povratak u školu. UNESCO je sačinio i izdao motu o ponovnom otvaranju škola.

U praksi, obrazovni sektor će se također susresti sa zdravstvenim uticajem, kako fizičkim tako i mentalnim na cijelu školsku zajednicu. Posebna pažnja se mora obratiti na učenike iz vulneranbilnih grupa, osobe sa invaliditetom, migrante, one koji žive u siromaštvu idr.

Pitanja vezano za seminar se mogu postavljati g-đi Theophanii Chavatziai putem maila: (t.chavatzia@unesco.org).

Sve informacije o ovom i prethodnim seminarimauključujući izvještaje i prezentacije  se mogu pronaći na: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/webinars

 

Također, možete posjetiti web stranicu UNESCO COVID-19 Global Education Coalition: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition