СВЕ ВИЈЕСТИ
СЕКТОРИ
КАТЕГОРИЈЕ
29.04.2020
Cilj šestog UNESCO webinara o odgovoru obrazovnog sektora na COVID 19 o temi: Nazad u škole: Priprema i upravljanje ponovnim otvaranjem škola je bio da se omogući razmjena informacija i uspostvi dijalog oko efektivnih mjera za pripremu i planiranje za otvaranje škola nakon COVID-19. Također jedan od ciljeva je bio da se izdvoji i nekoliko zajedničkih izazova kako bi se isti prodiskutovali unaprijed, kao i da se podijele naučene lekcije iz prošlih kriza, koje mogu biti korisne za kreiranje odluka u sadašnjem kontekstu.
Ponovno otvaranje škola i dnevni zadaci u Danskoj - Faza 1
Louise Hvas, šef Sekcije, Odjel za predškolsko obrazovanje i brigu Ministartva za djecu i obrazovanje, Danska
Elsebeth Aller, lider Sekretarijata sektora privatnih škola, Danska – Odjel za osnovno i srednje obrazovanje , Ministartva za djecu i obrazovanje, Danska
Priprema i planiranje ponovnog otvaranja škola
Soo Jin Choi, direktor Odjela za međunarodnu saradnju u obrazovanju , Ministarstvo obrazovanja Republike Koreje
Nadoknada izgubljenih časova i nadomještaj nastavnih planova i programa
María Teresa Meléndez Irigoyen, generalni direktor razvoja kurikuluma Ministrarstva za javno obrazovanje Meksiko.
Otvaranje škola u dvije faze. Učenje neće biti izgubljeno.
Naučene lekcije ebola krize - Siera Leone –
Mohamed Sillah Sesay, direktor Inspektorata za osiguranje kvaliteta, Ministrarstvo za osnovno i srednje obrazovanje, Sierra Leone
Govornici:
Robert Jenkins, šef za obrazovanje i pomoćnik direktora Sekcije za programe u sjedištu UNICEF-a
Suzanne Grant Lewis, direktor Instituta za obrazovno planiranje UNESCO-a (IIEP)
1) tajming (kontinuitet učenja za sve, očuvati fizičko i mentalno zdravlje)
2) Uslovi/preduslovi (tjelesna zaštita, dostupnost nastavnika, kapaciteti lokalne administracije da implementiraju mjere);
3) procesi (kako organizovati otvaranje škola- koje su strategije na državnom i lokalnom nivou, ko prvi ide u školu?)
Govorila je i o potrebi harmonizovanja strateških planova i akcionih planova, jačanju alternativnih metoda učenja, jačanju decentralizovane implementacije idr;
UNESCO priprema materijal o ovoj temi koji će biti dostupan iduće sedmice.
Louise Hvas, šef Sekcije u Odjelu za rano djetinjstvo i obrazovanje u Ministratvu za djecu i obrazovanje Danske i Elsebeth Aller, lider Sekretarijata sektora privatnih škola, Danska – Odjel za osnovno i srednje obrazovanje , Ministartva za djecu i obrazovanje, Danska govorile su oslijedećem:
16. marta Danska je zatvorila škole fizički.
15. aprila počinje postepeno otvaranje škola u saradnji sa Ministartvom zdravlja, kao i svim relevantnim akterima kao npr: pedagoškim unijama, studenstkim unijama, državnim službenicima idr. Dijalog je sastavni dio ponovnog otvaranja.
Izdate su smjernice za ponovo otvaranje škola, jaslica i obrazovnih institucija.
Ministrarstvo je pribavilo materijale i smjernice, kao i korisne linkove.
Soo Jin Choi, direktor Odjela za međunarodnu saradnju u obrazovanju , Ministarstvo obrazovanja Republike Koreje
Online škola u Koreji je počela 9. aprila. Sistematična priprema za online školsku godinu, uključujući infrastrukturu, materijale, sredstav, osoblje idr..98.8 posto djece učestvuje u online školi.
Neki od identifikovanih zaključaka:
Planiranje vremena ponovnog otvaranja škola će zavisiti o statusu i evoluciji pandemije i biće određeno u svakom kontekstu na osnovu političkih odluka uz savjete stručnjaka i uspostavljenih sanitarnih mehanizama za nadzor, dakle uz saglasnost zdravstvenih vlasti.
Ključna praktična pitanja o ponovnom otvaranju škola use dovode u vezu sa tajmingom, uslovima i procesima uključujući i spremnost nastavnog osoblja.
Efikasnost političkih odluka i strategija ponovnog otvaranja škola će zavisiti od nivoa pripreme obrazovnog sistema kroz nekoliko faktora:
1.Infrastrukturna spremnost, uključujući zdravstvene i sanitarne mjere, čistoću i dezinfekciju.
2.Spremnost nastavnog osoblja, uključujući spremnost za povratak u škole i za pomoć studentima za povratak školskoj i rutini i rutini u razredu.
3.Pedagoška spremnost, uključujući pedagoške procese za procjenu napretka tokom perioda zatvorenih škola, identifikaciju propusta u učenju i organizaciju dopunskig časova i vrednovanja..
4.Spremnost porodice i društva uključujući svjesnost roditelja/ skrbitelja i studenata za spremnost za povratak u školu. UNESCO je sačinio i izdao motu o ponovnom otvaranju škola.
U praksi, obrazovni sektor će se također susresti sa zdravstvenim uticajem, kako fizičkim tako i mentalnim na cijelu školsku zajednicu. Posebna pažnja se mora obratiti na učenike iz vulneranbilnih grupa, osobe sa invaliditetom, migrante, one koji žive u siromaštvu idr.
Pitanja vezano za seminar se mogu postavljati g-đi Theophanii Chavatziai putem maila: (t.chavatzia@unesco.org).
Sve informacije o ovom i prethodnim seminarimauključujući izvještaje i prezentacije se mogu pronaći na: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/webinars
Također, možete posjetiti web stranicu UNESCO COVID-19 Global Education Coalition: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition