Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Digitalizacija i nove vještine za bolju budućnost

22.06.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Deset istaknutih međunarodnih agencija i regionalnih razvojnih partnera, Međunarodna organizacija rada (ILO), Globalna mreža naukovanja (GAN), UNESCO, Evropska komisija, Evropska trening fondacija (ETF), Evropski centar za razvoj stručnog obrazovanja i obuke (CEDEFOP), Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), Afrička razvojna banka, Azijska razvojna banka i Svjetska banka, su od 27. aprila do 05. juna sproveli Svjetsko istraživanje o utjecaju pandemije COVID-19 na osposobljavanje i razvoj osoblja, pripravnika i učenika na praksi.

To je bio povod za organizaciju webinara na kojem su predstavljeni rezultati istraživanja i razmijenjene dobre prakse i inovativna rješenja koje su kompanije i organizacije poduzele kako bi ublažile izazove nastale uslijed pandemije.

Kako je rekao predstavnik Međunarodne organizacije rada, pandemija je prekinula razvoj vještina širom svijeta. 83 posto kompanija je djelomično ili potpuno obustavilo svoj rad. Puno veće posljedice osjetila su mala i srednja preduzeća pa je tako, prema rezultatima istraživanja, 36 posto kompanija obustavilo isplatu plaća, ali i isplatu stipendija za učenike na praksi i pripravnike, dok je 36 posto njih prilagodilo obuku za učenike na praksi i pripravnike.

Više od 60 posto kompanija je tokom trajanje panedemije organiziralo različite obuke za uposlenike i pripravnike.

Zahvaljujući digitalnoj tehnologiji učenje nije zaustavljeno, međutim jedan od najvećih izazova bio je prilagoditi online formatu nastavni plan i program za stručno obrazovanje i obuku s obzirom na njegove specifičnosti, ali i nedostatak digitalnih vještina kod mentora i instruktora.  Većina kompanija i organizacija koje provode programe obuke smatra da je ulaganje u digitalizaciju od presudne važnosti za budućnost poslovanja i osposobljavanja.

Više od 75 posto njih će nakon pandemije povećati ulaganja u učenje na daljinu posebno u unapređenje online kurseva, podcasta i web koneferencija, uvođenje ili intenziviranje metodologije kombiniranog učenja („blended learning“), te osposobljavanje uposlenika za efikasno provođenje učenja na daljinu.

Učesnici webinara složili su se da će se načini sticanja i razvoja vještina promijeniti te da tek sada prethodi analiza koje će to vještine biti ključne za budućnost.

Iz Evropske komisije je rečeno da zemlje moraju nastaviti ulagati u reformu stručnog obrazovanja i obuke što će omogućiti kontinuitet učenja temeljenog na radu. Također je neophodno ubrzati razvoj rješenja za učenje na daljinu, povećati pristup digitalnoj tehnologiji i unaprijediti razvoj digitalnih vještina nastavnika i trenera, pružiti podršku ugroženim učenicima, te očuvati radna mjesta i plaće.

Najavljene su i nove inicijative Evropske unije s ciljem podrške zapošljavanju mladih.