Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

8. септембар - Међународни дан писмености

07.09.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Међународни дан писмености обиљежава се сваке године 8. септембра, а у 2020. години фокус је на „Поучавању и учењу писмености у кризи COVID-19“, гдје је посебно истакнута улога наставника, као и учење писмености у перспективи цјеложивотног учења и стога се углавном усредоточује на младе и одрасле.

 

Актуелна криза COVID-19 оштар је подсјетник на постојећи јаз између дискурса политике и стварности: јаз који је већ постојао у ери прије COVID-19 и који негативно утиче на учење младих и одраслих који су неписмени или имају низак ниво писмености, због чега се суочавају са вишеструким недостацима. Током кризе COVID-19, програми писмености су отказани у многим земљама. Наставило се неколико курсева виртуелно, путем телевизије и радија, или на отвореном простору.

Какав је утицај кризе COVID-19 на предаваче и писменост младих и одраслих? Које су научене лекције?

Истражујући ова питања, Међународни дан писмености у 2020. години пружа прилику за размишљање и расправу о томе како се иновативне и дјелотворне методологије поучавања могу користити у програмима описмењавања младих и одраслих како би се што боље суочили са пандемијом. Међународни дан писмености ће, такође, пружити прилику за анализу улоге просвјетних радника, као и формулисање ефикасних политика, система, управљања и мјера које могу помоћи наставницима и учењу.

 

Подсјетићемо да је УНЕСКО прогласио 8. септембар Међународним даном писмености још давне 1966. године, након Свјетске конференције министара образовања на тему искорјењивања неписмености, одржане 1965. године у Техерану. На овај начин УНЕСКО је подсјетио међународну заједницу на важност писмености за појединце, заједнице и друштва и потребу за интензивирањем напора ка писменијим друштвима. Питање писмености кључна је компонента циљева УН-а за одрживи развој и Агенде УН-а за одрживи развој 2030. године, као и вјероватно најважнија кључна компетенција у Европском референтном оквиру кључних компетенција за цјеложивотно учење.