Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

8. septembar - Međunarodni dan pismenosti

07.09.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Međunarodni dan pismenosti obilježava se svake godine 8. septembra, a u 2020. godini fokus je na „Poučavanju i učenju pismenosti u krizi COVID-19“, gdje je posebno istaknuta uloga nastavnika, kao i učenje pismenosti u perspektivi cjeloživotnog učenja i stoga se uglavnom usredotočuje na mlade i odrasle.

 

Aktuelna kriza Covid-19 oštar je podsjetnik na postojeći jaz između diskursa politike i stvarnosti: jaz koji je već postojao u eri prije COVID-19 i koji negativno utiče na učenje mladih i odraslih koji su nepismeni ili imaju nisku razinu pismenosti, zbog čega se suočavaju sa višestrukim nedostacima. Tokom krize COVID-19, programi pismenosti su otkazani u mnogim zemljama. Nastavilo se nekoliko kurseva virtualno, putem televizije i radija, ili na otvorenom prostoru.

Kakav je uticaj krize COVID-19 na predavače i pismenost mladih i odraslih? Koje su naučene lekcije?

Istražujući ova pitanja, Međunarodni dan pismenosti u 2020. godini pruža priliku za razmišljanje i raspravu o tome kako se inovativne i učinkovite metodologije poučavanja mogu koristiti u programima opismenjavanja mladih i odraslih kako bi se što bolje suočili sa pandemijom. Međunarodni dan pismenosti će također pružiti priliku za analizu uloge prosvjetnih radnika, kao i formulisanje efikasnih politika, sistema, upravljanja i mjera koje mogu pomoći nastavnicima i učenju.

 

Podsjetićemo da je UNESCO proglasio 8. septembar Međunarodnim danom pismenosti još davne 1966. godine, nakon Svjetske konferencije ministara obrazovanja na temu iskorjenjivanja nepismenosti, održane 1965. godine u Teheranu. Na ovaj način UNESCO je podsjetio međunarodnu zajednicu na važnost pismenosti za pojedince, zajednice i društva i potrebu za intenziviranjem napora ka pismenijim društvima. Pitanje pismenosti ključna je komponenta ciljeva UN-a za održivi razvoj i Agende UN-a za održivi razvoj 2030. godine, kao i vjerovatno najvažnija ključna kompetencija u Evropskom referentnom okviru ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.