Област здравства у Босни и Херцеговини у надлежности је ентитета (Република Српска), подјељеној надлежности ентитета и кантона (Федерација БиХ), односно у надлежности Брчко Дистрикта БиХ.
У Босни и Херцеговини су на снази три Закона о здравственој заштити и три Закона о здравственом осигурању. У Федерацији БиХ постоји Федерално министарство здравства и 10 кантоналних министарстава здравства, те Завод здравственог осигурања и реосигурања Федерације БиХ и 10 кантоналних завода здравственог осигурања. Република Српска има Министарство здравља и социјалне заштите и Фонд здравственог осигурања, док у Брчко Дистрикту БиХ дјелује Одјел за здравство и остале услуге при Влади Брчко Дистрикта БиХ, те Фонд здравственог осигурања Брчко Дистрикта БиХ. На ентитетском нивоу формиране су и агенције за акредитацију у здравству и то Агенција за квалитет и акредитацију у здравству у Федерацији БиХ и Агенција за цертификацију, акредитацију и унапређење квалитета здравствене заштите Републике Српске.
Министарство цивилних послова коордише активности у области здравства на нивоу Босне и Херцеговине, а активности се проводе кроз дјеловање Сектора за здравство.
Сектор за здравство у Министарству цивилних послова Босне и Херцеговине има улогу у координацији здравствених политика на државном нивоу. Активности су усмјерене на усклађивање планова ентитетских тијела власти, дефинисање обезбјеђивање стратегија на међународном плану и обезбјеђивање ефикасне размјене података и сарадње с домаћим и међународним институцијама.
Сектор за здравство састоји се од два одсјека:
1. Одсјек за статистичко аналитичке послове и извјештавање
2. Одсјек за еуропске интеграције и међународну сурадњу
Одсјек за статистичко аналитичке послове и извјештавањеу сарадњи са надлежним здравственим властима обавља сљедеће задатке:
Одсјек за европске интеграције и међународну сарадњу обавља сљедеће задатке:
Надлежности у области здравства у Босни и Херцеговини су подијељене између државног, ентитетског, кантоналног и локалног нивоа.
1. Државни ниво:
о Министарство цивилних послова Босне и Херцеговине коордише активности у области здравства на државном нивоу. Ово министарство сарађује са ентитетским министарствима здравства и другим релевантним институцијама како би осигурали хармонизацију здравствених политика и стандарда.
2. Ентитетски ниво:
о У Федерацији Босне и Херцеговине (ФБиХ), здравствене надлежности су подијељене између Федералног министарства здравства и кантоналних министарстава здравства.
о У Републици Српској (РС), Министарство здравља и социјалне заштите Републике Српске има централну улогу у креирању и имплементацији здравствених политика, регулатива и програма.
3. Дистрикт Брчко:
о Дистрикт Брчко има одјељење за здравство које је одговорно за здравствену политику и услуге на територији дистрикта.
4. Кантонални ниво:
о Кантонална министарства имплементирају политике, стратегије и регулативе на локалном нивоу.
1. Локални ниво:
о Општине и градови имају одређене надлежности у области јавног здравства, посебно у погледу пружања примарне здравствене заштите и имплементације превентивних здравствених програма.
2. Здравствене установе:
о Здравствене установе, укључујући болнице, домове здравља и специјализиране установе, дјелују унутар оквира дефинисаних од стране ентитетских и кантоналних министарстава здравства. Оне су одговорне за пружање здравствених услуга грађанима.
Здравствена заштита у Босни и Херцеговини проводи се на начелима солидарности, доступности и цјеловитог приступа, без обзира на старост, пол, вјерску и етничку припадност. Здравствене услуге се пружају на примарном, секундарном и терцијарном нивоу здравствене заштите
Заштита здравља становништва остварује се путем јавнога здравства, а законом утврђена права грађана највећим се дијелом финансирању из обавезног здравственога осигурања.