Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Javni natječaj za odabir „Projekta za organizaciju info dana o EU programu HORIZON EUROPA“ za 2024. godinu

18.09.2024

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Na temelju članka 6. stavak (10) Odluke o kriterijima za raspored sredstava iz tekućeg granta „Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda HORIZON EUROPA” za razdoblje 2024. – 2026. godina („Službeni glasnik BiH“, broj 62/24), Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, objavljuje

 

JAVNI NATJEČAJ

za odabir „Projekta za organizaciju info dana o EU programu HORIZON EUROPA“ za 2024. godinu

 

I Predmet Javnog natječaja

Predmet Javnog natječaja je raspored sredstava iz tekućeg granta „Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda HORIZON EUROPA” za razdoblje 2024. – 2026. godina na temelju članka 6. stavak (9) Odluke o kriterijima za raspored sredstava iz tekućeg granta „Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda HORIZON EUROPA” za razdoblje 2024. – 2026. godina (u daljnjem tekstu: Odluka o kriterijima). Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) će odobriti Projekt za organizaciju info dana o EU programu HORIZON EUROPA (u daljnjem tekstu Projekt) pravnom subjektu u Bosni i Hercegovini koji će organizirati najmanje 15 info dana o EU programu HORIZON EUROPA.

 II Sredstva

Sredstva za tekući grant „Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda HORIZON EUROPA“ za 2024. godinu u iznosu od 444.000.00 KM utvrđena su Zakonom o proračunu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obveza Bosne i Hercegovine  na poziciji „Tekući transferi i grantovi“.

Odlukom o kriterijima utvrđeno je da će se od ukupnog iznosa od 444.000.00 KM izdvojiti iznos od 30.000,00 KM za projekat za organizaciju minimalno 15 info dana o EU programu HORIZON EUROPA.

III Pravo na podnošenje projekata

 Pravo na podnošenje projekata imaju: registrirane znanstveno istraživačke organizacije (visokoškolske ustanove, instituti, akademije znanosti i umjetnosti, inovacijski centri, tehnologijski parkovi), neprofitne organizacije, odnosno druge pravne osobe, koje su uključena u istraživački rad ili širenje i upotrebu znanstveno - istraživačkih rezultata kroz apliciranje i sudjelovanje u programima HORIZON EUROPA, COST i EUREKA.

Subjekti moraju biti registrirani najmanje 12 mjeseci do dana raspisivanja Javnog konkursa.

 

 IV Izuzeće

Ako podnositelj projekta do dana raspisivanja javnog natječaja za tekuću godinu nije izvršio sve svoje obveze iz ranije zaključenih ugovora s Ministarstvom za prethodne tri godine, njegov zahtjev za raspored sredstava na temelju javnog natječaja za tekuću godinu neće biti razmatran.

Na raspored sredstava nemaju pravo subjekti čiji projekti svojim sadržajem na bilo koji način vrijeđaju vjerske, kulturne ili etničke osjećaje pripadnika bilo kojeg naroda u Bosni i Hercegovini.

 

 Na raspored sredstava nemaju pravo izvršna i zakonodavna tijela vlasti u Bosni i Hercegovini.

V Glavni zadaci projekta su:

• S ciljem promidžbe i vidljivosti programa Horizon Europa, organizirati minimalno 15 info dana o programu (informativne radionice, seminari i slično na kojima se promovira Horizon Europe);

• Suradnja sa imenovanim državnim kontakt osobama (National Contact Points – NCP) za program Horizon Europe u Bosni i Hercegovini u promicanju programa;

• Pružanje informacija o vrstama pomoći potpore znanstveno-istraživačkim organizacijama koje su na raspolaganju u okviru programa EU za istraživanje i inovacije.

 

 VI Kriteriji za evaluaciju

 Prilikom razmatranja podnesenog projekta vrednuje se:

a) kvaliteta projekta i njegov doprinos promociji programa HORIZON EUROPA,

b) financijski i operativni kapaciteti aplikanta, do sada ostvarena suradnja s međunarodnim partnerima i članstvo u međunarodnim i europskim mrežama i asocijacijama,

c) izvodljivost projekta, projektnih aktivnosti, jasna povezanost cilja projekta s projektnim aktivnostima, broj izravnih i neizravnih korisnika koji su obuhvaćeni projektom,

d) troškovna efektivnost aktivnosti, odnosno usklađenost predviđenih troškova sa ukupnim utroškom sredstava projekta i jasna vidljivost traženih sredstava za svaku od planiranih aktivnosti u okviru projekta.

Vrjednovanje projekta vrši se prema kriterijima i bodovima navedenim u Evaluacijskom obrascu (privitak 4), a koji obuhvaćaju:

a) tematske kriterije,

b) relevantnost projekta,

c) financijske i operativne kapacitete podnositelja projekta,

d) održivost aktivnosti i ciljeva.

 

VII Potrebna dokumentacija i način dostavljanja

 Podnositelj projekta, obvezno prilaže sljedeću dokumentaciju:

 a) aplikacijski obrazac (privitak 1), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren pečatom podnositelja projekta (original);

b) plan utroška sredstava, na obrascu za utrošak sredstava (privitak 2), elektronički popunjen, potpisan i ovjeren službenim pečatom podnositelja projekta (original);

c) aktualni izvod iz registra nadležnog tijela u kojem je registriran podnosilac projekta, ne stariji od 30 dana (original ili preslika ovjerena od nadležnog tijela);

d) preslika Statuta, samo za udruženja i fondacije;

e) uvjerenje o poreznoj registraciji podnositelja projekta (identifikacijski broj) (preslika ovjerena od nadležnog tijela);

f) rješenje o razvrstavanju podnositelja projekta prema djelatnosti izdato kod nadležnog zavoda za statistiku (preslika ovjerena od nadležnog tijela);

g) zvaničan dokument banke iz kojeg je vidljiv transakcijski račun podnositelja projekta koji nije blokiran u zadnjih 6 mjeseci (proračunski korisnici treba da dostave uredno potpisanu i službenim pečatom ovjerenu instrukciju za plaćanje koja podrazumijeva transakcijski račun banke, broj proračunske organizacije, vrstu prihoda i broj općine) (original ili preslika ovjerena od nadležnog tijela). Dokument ne smije biti stariji od 30 dana;

h) subjekti koji su proračunski korisnici i posluju preko računa entiteta, kantona ili općine dužni su dostaviti potpisanu i pečatom ovjerenu Izjavu tog tijela, a kojom se potvrđuje da nema smetnji da novac odobren za projekt bude na raspolaganju korisniku sredstava (original);

i) izjava podnositelja projekta, čija forma je dio Odluke o kriterijima (privitak 3), koju je potpisala ovlaštena osoba i ovjerena službenim pečatom podnositelja projekta (original);

Dokumentaciju od točke a) do točke i) se dostavlja istim redoslijedom kako je navedeno, i mora biti uvezana u cjelinu (kao knjiga ili spiralni uvez) i popunjena elektronički, a svaka stranica ručno numerirana s parafom i pečatom.

Dokumentacija koja ne bude dostavljena kako je navedeno smatrat će se neurednom i neće biti razmatrana.

Dokumentacija od točke a) do točke i) dostavlja se u zatvorenoj kuverti isključivo putem pošte Ministarstvu, s naznakom

 

„Javni natječaj za odabir „Projekta za organizaciju info dana o EU programu HORIZON EUROPA”

Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine,

Trg BiH 1,

71000 Sarajevo.

 

Natječaj je otvoren 21 dan od dana objavljivanja.

Dopuna dokumentacije koja stigne u roku u kome je objavljen natječaj bit će prihvaćena, a koja stigne nakon zatvaranja javnog natječaja neće biti prihvaćena.

 Neblagovremene i nepotpune prijave neće biti razmatrane.

VIII Ostale napomene

Pozivaju se podnositelji projekata da prijedlog projekta dobrovoljno dostave i putem digitalne platforme eGrant na internetskoj stranici Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (www.mcp.gov.ba). Digitalna eGrant platforma je u testnoj fazi za 2024. godinu, a od 2025. godine se planira da ista bude obvezan način dostavljanja aplikacija.

Odluka o rasporedu sredstava

Odluku o rasporedu donosi Vijeće ministara Bosne i Hercegovine.

Odluka o rasporedu sredstava se objavljuje u „Službenom glasniku BiH“ i na internetskoj stranici Ministarstva. 

Obavijesti

Podnositelji projekta, koji sudjeluju na javnom natječaju, smatraju se obaviještenim objavljivanjem Odluke o korisniku sredstava u „Službenom glasniku BiH“ i na službenoj internetskoj stranici Ministarstva.

Ugovor o korištenju dodijeljenih sredstava

Ministarstvo s podnosiocem projekta kome su odobrena sredstva (u daljnjem tekstu: korisnik sredstava) zaključuje ugovor kojim se definiraju međusobna prava i obaveze.

Ako korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom, gubi pravo na korištenje sredstava i dužan je službenim dopisom obavijestiti Ministarstvo da odustaje od potpisivanja ugovora u roku od sedam dana od objave Odluke o rasporedu sredstava u „Službenom glasniku BiH“.

Korisnik sredstava se obavezuje da projekt realizira najkasnije do 30. 9. 2025. godine.

Ako korisnik sredstava u toku realizacije projekta ustanovi da u rokovima iz ugovora ne može završiti odobreni projekt, dužan je u roku od 15 dana pisаno obavijestiti Ministarstvo.

Ministarstvo, na molbu korisnika sredstava, može dati suglasnost za produženje roka realizacije projekta koji ne može biti duži od tri mjeseca u odnosu na navedeni rok.

Korisnik sredstava dužan je uključiti rodni aspekt prilikom implementacije projekta, kao i prilikom izvještavanja o namjenskom utrošku sredstava, u skladu s člankom 11. stavak (9) Zakona o proračunu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obveza Bosne i Hercegovine za 2024. godinu („Službeni glasnik BiH“, broj 50/24).

 Primjena procedure definirane Zakonom o javnim nabavama

U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorni organ u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavama („Službeni glasnik BiH“, broj 39/14, 59/22 i 50/24), za nabavu opreme, roba ili usluga, iz sredstava odobrenog projekta, korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom o javnim nabavama.

 Ako korisnik sredstava granta nema status ugovornog tijela (udruge, fondacije i sl.), s obzirom na to da se radi o trošenju javnih sredstava, korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti raspoređena sredstva i priložiti Izjavu o transparentnom trošenju sredstava.

 Izvješće o implementaciji projekta

Korisnik sredstava dužan je Ministarstvu dostaviti Izvješće o implementaciji projekta i opravdati namjenski utrošak raspoređenih sredstava. Izvješće o implementaciji projekta se sastoji iz Obrasca za narativno izvješće (privitak 5) i Obrasca za izvješće o utrošku sredstava (privitak 6). 

Korisnik sredstava dužan je Izvješće o implementaciji projekta dostaviti najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka projekta prema navedenim obrascima (Privitak 5 i Privitak 6).  

Izvješće o implementaciji projekta uz Obrazac za izvješće o utrošku sredstava obvezno sadrži priložene preslike originalnih fiskalnih i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale po odobrenom projektu u skladu s važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovu oblast, a koji moraju pratiti odobreni Revidirani plan utroška sredstava.

Izvješće o implementaciji projekta uz Obrazac za narativno izvješće sadrži fotografije, izvješća medija, zapisnike i druge dokumente koji dokazuju učinak projekta.

Ako korisnik sredstava ne dostavi izvješće, Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana, od dana kada Ministarstvo službenim dopisom to od njega zatraži. Ako korisnik sredstava ne izvrši povrat sredstava, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim tijelom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i njegov zahtjev za dodjelu sredstava na osnovu javnog natječaja, koji raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine, neće biti  razmatran.

Korisnik sredstava je dužan voditi odvojenu i preciznu financijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lako mogu identificirati.

Korisnik sredstava dužan je čuvati originalne računovodstvene knjige i originalnu financijsku dokumentaciju, te da u slučaju potrebe, računovodstvene knjige i drugu financijsku dokumentaciju ustupi za razmatranje i kontrolu Ministarstvu ili osobi koju ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili drugom zakonom ovlaštenom tijelu.

Korisnik sredstava može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenih aktivnosti bez posebne suglasnosti Ministarstva, što posebice navodi u izvješću s obrazloženjem.

Neovisna revizija

Korisnik sredstava kojem su raspoređena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužan je dostaviti i Izvješće neovisne revizije. Izvješće neovisne revizije dostavlja se uz Izvješće o implementaciji projekta.

Korisnik sredstava troškove neovisne revizije može planirati u okviru Plana utroška sredstava projekta sa kojim aplicira na javnog konkurs.

Svi privici navedeni u Javnom natječaju mogu se preuzeti ispod:

-           Aplikacijski obrazac (Privitak 1)

-           Obrazac za utrošak sredstava (Privitak 2)

-           Izjava (Privitak 3)

-           Evaluacijski obrazac (Privitak 4)

-           Izvješće o implementaciji, Obrazac za narativno izvješće (Privitak 5)

-           Obrazac za izvješće o utrošku sredstava (Privitak 6)

-          Naputak za popunjavanje prijave za javni natječaj (Prilog 7)

-           Odluka o kriterijima za raspored sredstava iz tekućeg granta „Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda HORIZON EUROPA“ za razdoblje 2024. – 2026. godina.