Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Nove ideje za ocjenjivanje učenja tijekom nastave na daljinu

15.05.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Europska trening fondacija (ETF) organizirala je webinar za partnerske zemlje, među kojima je i Bosna i Hercegovina, o temi “Nove ideje za finalne ispite” na kojem su razmjenjena iskustva o ocjenjivanju i vrednovanju na kraju školske godine u srednjem stručnom obrazovanju tijekom učenja na daljinu.

Kako je rekla predstavnica ETF-a Jolien Van Uden u uvodnom izlaganju ocjenjivanje u srednjem stručnom obrazovanju i obuci razlikuje se od akademskog ocjenjivanja s obzirom da je neophodno da učenici dokažu stečene kompetencije u realnom svijetu, odnosno da demonstriraju spremnost za tržište rada. Zbog krize izazvane pandemijom Corona virusa, obrazovne vlasti suočene su sa izazovom na koji način uraditi finalno ocjenjivanje s obzirom da su škole, ali i većina kompanija u kojima se obavlja praktični dio nastave zatvorene.

Prateći situaciju u partnerskim zemljama ETF je došao do zaključka da se nameće jedna od četiri opcije: održati finalni ispit, odgoditi ga ili otkazati, te zaključiti ocjene na osnovu dosadašnjeg uspjeha učenika.

Iskustva Moldavije o ovoj tematici podijelio je predstavnik Ministarstva obrazovanja Silviu Gancu koji je kazao da je ta zemlja donijela odluku da neće biti sumativnog ocjenjivanja, te da će se zaključivanje ocjena raditi na osnovu uspjeha u prvom polugodištu i da će svi učenici biti upisani u sljedeći razred. Kada su u pitanju maturanti, Moldavija očekuje da će oni uspjeti izaći na finalni kvalifikacijski ispit, koji je zakazan za drugu polovicu srpnja.

Predstavnica Ministarstva obrazovanja Kazahstana Rauza Shirgatova rekla je da ta zemlja donijela Uputstvo za finalno vrednovanje i ocjenjivanje, te da će nastavnici sami birati formu ispita u zavisnosti od kvalifikacije. To može biti u formi praktičnog ili kreativnog rada, testa i slično. Ispit će biti održan online.

Finska, kako je istakla predstavnica nacionalne agencije za obrazovanje Hanna Autere, ne poznaje praksu finalnog ispita jer se ocjenjivanje odvija kontinuirano tijekom školske godine. Ova zemlja razvija individualni pristup, što znači da  svaki učenik ima svoj lični plan razvoja kompetencija te je i ocjenjivanje individualno. U normalnim uvjetima učenici svoje vještine demonstriraju praktičnim radom nakon svakog modula. Unatoč trenutnoj krizi, demonstriranje kompetencija se u velikoj mjeri i dalje održava na radnim mjestima. Većina učenika koji trebaju maturirati, neće imati nikakve smetnje. Fleksibilnost modularnih kvalifikacija, individualizacija i autonomija nastavnika doprinijeli su jednostavnijem rješavanju postojećih izazova.

Finalni ispit za učenike završnih razreda srednjih škola u Egiptu je zakonska obaveza te je stoga odgođen za sredinu mjeseca juna uz obavezne mjere zaštite, rekao je Mohammad Megahed iz Ministarstva obrazovanja. Kada su u pitanju učenici nižih razreda, odlučeno je da se za ocjenu svima ponudi nekoliko tema za istraživanje koje će zatim raditi u manjim skupinama. Osmišljavanje tema je bio veliki izazov za nastavnike s obzirom da je svaka tema trebala biti usklađena sa kriterijima kao što su: inovativnost, kritičko razmišljanje, rješavanje problema, radna etika i poslovni menadžment. Učenici su dobili šest tjedana da završe istraživačke projekte. No, na finalnu ocjenu neće utjecati samo rezultati istraživačkog projekta već i uspjeh u prvom polugodištu, kao i rezultati praktičnog ispita koji će se održati u rujnu.