Grb BiH

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Vijesti

 

СВЕ ВИЈЕСТИ


СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Четири питања о образовној технологији која би родитељи требали поставити током COVID-19

15.05.2020

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Због затварања школа узрокованог пандемијом корона вируса, многи родитељи су се окренули виртуелној образовној технологији, паметним играчкама и видеоигрицама како би њихова дјеца наставила учити од куће. Дјеца користе апликацију Zoom за наставу, YouTube за образовање и слободно вријеме, а online EdTech за учење и забаву.

Ови алати и услуге су ријетко законски регулирани, а  родитељи углавном не читају "Услове кориштења", што због недостатка времена, али и знања неопходног за разумијевање.

С обзиром да су дјеца и млади веома рањиви када су у питању техонолошки ризици, непходно је што прије уредити ову област. Када одлучују да ли је технологија сигурна и едукативна за њихову дјецу, родитељи требају поставити сљедећа четири питања:

1. Да ли технологија има јаке образовне темеље и подстиче ли креативност?

Технологија би требала имати јасан педагошки темељ за подучавање дјеце и осигурати доказе о утицају и образовној вриједности. Технологија би, такође, требала подстицати креативност и самостално размишљање.

2. Да ли технологија штити дијете и његову приватност и похрањује ли на сигуран начин дјететове податке?

Технологија би требала имати јасну сигурносну политику како би дјеца била заштићена од потенцијалног злостављања, узнемиравања и других сигурносних ризика. Такође би требала имати добро дефинисану политику приватности и дозвољавати родитељима да се укључе у прикупљање података за дјецу и младе.

3. Да ли је технологија дизајнирана за одговорно кориштење и спречавање овисности?

Многе су технологије дизајниране тако да максимизирају употребу, а многе паметне играчке и игрице стварају овисност. Технологија би требала имати ограничења кака би одвратила дјецу од претјеране употребе. Родитељи требају бити примјер дјеци и охрабривати их да умјерено користе технологију. Дјеца од 2 до 5 година не би требала испред екрана бити више од једног сата дневно. Међутим, током пандемије то није једноставно и представља изазов за родитеље.

4. Да ли је технологија инклузивна, фер и непристрасна?

Технологија би требале бити дизајниране тако да промовирају приступ свим потенцијалним корисницима без обзира на њихове способности, језик или евентуалне смањене способности вида и слуха.  

https://www.weforum.org/agenda/2020/05/covid-19-questions-parents-should-ask-about-educational-tech/