Vijesti

 

SVE VIJESTI


SEKTORI

KATEGORIJE

Četiri pitanja o obrazovnoj tehnologiji koja bi roditelji trebali postaviti tijekom COVID-19

15.05.2020

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Zbog zatvaranja škola uzrokovanog pandemijom Corona virusa, mnogi roditelji su se okrenuli virtuelnoj obrazovnoj tehnologiji, pametnim igračkama i videoigricama kako bi njihova djeca nastavila učiti od kuće. Djeca koriste aplikaciju Zoom za nastavu, YouTube za obrazovanje i slobodno vrijeme, a online EdTech za učenje i zabavu.

Ovi alati i usluge su rijetko zakonski regulirani, a  roditelji uglavnom ne čitaju "Uvjete korištenja", što zbog nedostatka vremena, ali i znanja neophodnog za razumijevanje.

S obzirom da su djeca i mladi veoma ranjivi kada su u pitanju tehonološki rizici, nephodno je što prije urediti ovu oblast. Kada odlučuju da li je tehnologija sigurna i edukativna za njihovu djecu, roditelji trebaju postaviti sljedeća četiri pitanja:

1. Da li tehnologija ima jake obrazovne temelje i potiče li kreativnost?

Tehnologija bi trebala imati jasan pedagoški temelj za poučavanje djece i osigurati dokaze o utjecaju i obrazovnoj vrijednosti. Tehnologija bi, također, trebala poticati kreativnost i samostalno razmišljanje.

2. Da li tehnologija štiti dijete i njegovu privatnost i pohranjuje li na siguran način djetetove podatke?

Tehnologija bi trebala imati jasnu sigurnosnu politiku kako bi djeca bila zaštićena od potencijalnog zlostavljanja, uznemiravanja i drugih sigurnosnih rizika. Također bi trebala imati dobro definiranu politiku privatnosti i dozvoljavati roditeljima da se uključe u prikupljanje podataka za djecu i mlade.

3. Da li je tehnologija dizajnirana za odgovorno korištenje i sprečavanje ovisnosti?

Mnoge su tehnologije dizajnirane tako da maksimiziraju upotrebu, a mnoge pametne igračke i igrice stvaraju ovisnost. Tehnologija bi trebala imati ograničenja kaka bi odvratila djecu od pretjerane upotrebe. Roditelji trebaju biti primjer djeci i ohrabrivati ih da umjereno koriste tehnologiju. Djeca od 2 do 5 godina ne bi trebala ispred ekrana biti više od jednog sata dnevno. Međutim, tijekom pandemije to nije jednostavno i predstavlja izazov za roditelje.

4. Da li je tehnologija inkluzivna, fer i nepristrasna?

Tehnologija bi trebale biti dizajnirane tako da promoviraju pristup svim potencijalnim korisnicima bez obzira na njihove sposobnosti, jezik ili eventualne smanjene sposobnosti vida i sluha.  

https://www.weforum.org/agenda/2020/05/covid-19-questions-parents-should-ask-about-educational-tech/